بازداشت غیرنظامیان در پنجشیر

طالبان پس از درگیری خودی در پنجشیر، باشندگان محل را بازداشت و شکنجه کرده‌اند

منابع محلی در ولایت پنجشیر می‌گویند که طالبان پس از یک درگیری خودی که به زخمی‌شدن یک عضو این گروه انجامیده است، شماری از باشندگان محل را بازداشت کرده‌اند.

منابع در ولسوالی دره‌ی پنجشیر امروز (جمعه، ۲۹ میزان) به روزنامه اطلاعات روز گفته‌اند که این درگیری در یک قرارگاه طالبان بر سر رخصتی اعضای این گروه، صورت گرفته است.

به‌گفته‌ی منابع، پس از این درگیری، هنگامی که نیروهای بیشتر طالبان به ساحه آمدند، حدود ۵۰ باشنده‌ی «دره کرامان» ولسوالی دره را بازداشت و به قرارگاه مرکزی‌شان منتقل کردند.

منابع افزودند که طالبان این افراد را پس از لت‌وکوب و شکنجه دوباره رها کرده‌اند. به روایت منابع، شماری از افراد بازداشت‌شده به حدی شکنجه شده‌اند که هنوز هم در شفاخانه‌ها تحت درمان قرار دارند.

یک منبع همچنین گفت که یک آموزگار مکتب به نام «استاد خبیر» نیز در میان بازداشت‌شدگان بوده و در حال حاضر با شمار دیگر در یک شفاخانه بستری هستند.

این درحالی است که طالبان حدود یک هفته پیش نیز حدود ۲۰۰ نفر را در ولسوالی‌های آبشار و رخه‌ی ولایت پنجشیر به بهانه‌ی این‌که در مسیر جاده‌ی «درخیل» و قصد حمله‌ی چریکی علیه طالبان، بازداشت کرده بودند.