ولسوالی اشکمش تخار

یک فرمانده طالبان با چهار عضو دیگر این گروه در انفجاری در اشکمش تخار کشته شدند

منابع محلی در لسوالی اشکمش  ولایت تخار می‌گویند که در پی وقوع یک انفجار در ساختمان فرماندهی امنیه‌ی طالبان در این ولسوالی، پنج طالب کشته و سه نفر دیگر آنان زخمی شده‌اند.

یک منبع معتبر به روزنامه اطلاعات روز گفت که این انفجار حوالی ساعت ۰۴:۰۰ عصر امروز (شنبه، ۳۰ میزان) هنگامی رخ داده است که فرمانده تولی قرارگاه فرماندهی امینه‌ی این ولسوالی می‌خواست همراه با نیروهایش از دروازه این فرماندهی بیرون شوند.

به‌گفته‌ی این منبع، در این رویداد محمدصادق، فرمانده تولی قرارگاه فرماند‌هی امنیه‌ی طالبان برای ولسوالی اشکمش و چهار نفر از نیروهایش کشته و سه نفر دیگر آنان زخمی شده‌اند.

همچنن این منبع ادعا کرد که در پی این انفجار، یک عراده رنجر طالبان کاملاً از بین رفته است و بخش‌هایی از ساختمان فرماندهی امنیه‌ی طالبان در این ولسوالی تخریب شده است.

مسئولیت این رویداد را تاکنون هیچ کسی بر عهده نگرفته است.

مسئولان محلی طالبان در تخار می‌گویند که انفجار ناشی از سرگلوله‌ی هاوان بوده است که در نتیجه‌ی آن یک غیرنظامی کشته و پنج نفر دیگر زخمی شده‌اند. فرماندهی امنیه‌ی طالبان در تخار گفته است که غیرنظامی کشته‌شده مشغول رنگمالی در ساختمان این فرماندهی بوده است.

این رویداد درحالی رخ داده است که شب گذشته ساختمان فرماندهی امنیه‌ی طالبان در ولسوالی دشت‌قلعه تخار نیز هدف حمله‌ی نیروهای «جبهه مقاومت» قرار گرفته بود.