یورش طالبان به بهسود میدان‌وردک؛ بیش از ۱۰ نفر مفقود شده‌اند

منابع در ولسوالی حصه دوم بهسود میدان‌وردک می‌گویند که پس از یورش طالبان به مناطق «تکه‌تو و آبلیس» این ولسوالی، بیش از ۱۰ نفر ناپدید شده‌اند.

اواخر هفته‌ی گذشته طالبان به این مناطق هجوم بردند. به‌گفته‌ی منابع محلی، طالبان بیش از ۲۰ خانواده را آواره کرده و برخی از خانه‌ها را به‌ آتش کشیده‌اند. به‌گفته‌ی منابع، طالبان برای جست‌وجوی سلاح زیر خانه‌ها را حفر کرده‌اند.

یک منبع امروز (دوشنبه، ۲ عقرب) به روزنامه اطلاعات روز گفت که طالبان برخی از غیرنظامیان را نیز به‌خاطر سلاح ضرب‌وشتم و شکنجه کرده‌اند. به‌گفته‌ی منابع، طالبان به دستان ساکنان محل با گلوله شلیک کرده‌اند.

طبق ادعای منبع، یک غیرنظامی توسط طالبان کشته شده است و بیش از ۱۰ نفر ناپدید هستند. به‌گفته‌ی منبع، سرنوشت این ۱۰ نفر روشن نیست.

منبع افزود که طالبان از مناطق «تکه‌تو و آبلیس» رفته‌اند؛ اما به آوارگان هشدار داده که نباید به‌خانه‌های‌شان برگردند.

به‌گفته‌ی منابع، طالبان ساکنان ولسوالی حصه دوم بهسود را متهم به همکاری با عبدالغنی علی‌پور می‌کنند و به این ولسوالی لشکرکشی کرده‌اند.

این در حالی است که علی‌پور پس از سرکوب توسط نیروهای حکومت اشرف غنی، مشخص نیست که کجا حضور دارد. او در برابر حکومت طالبان پس از روی‌ کارآمدن این گروه، هیچ تحرک نظامی نداشته‌ است.

او در گذشته در حصه دوم بهسود، در برابر کوچی‌ها و طالبان، نیروهای مردمی را رهبری می‌کرد.

حکومت اشرف غنی پس از سقوط یک چرخبال ارتش در بهسود، به این ولسوالی لشکرکشی کرد و علی‌پور و نیروهایش را سرکوب نمود.

ولسوالی بهسود یکی از ولسوالی‌های هزاره‌‌نشین میدان‌وردک است.