وزارت خارجه: به درخواست‌های روسیه پاسخ مثبت می‌دهیم

اطلاعات روز: وزارت امور خارجه‌ی کشور‌ از آمادگی روسیه برای همکاری با افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی استقبال کرده است. سراج‌الحق سراج، معاون سخنگوی این وزارت گفت که اگر روسیه افغانستان را در بخش‌های امنیتی و اقتصادی کمک کند، حکومت به درخواست‌های این کشور نیز پاسخ مثبت می‌دهد.

او افزود، سیاست خارجی حکومت افغانستان مشخص است و این حکومت خواستار برقراری روابط حسنه با کشورهای همسایه، منطقه و جهان است. معاون سخنگوی وزارت خارجه‌ی کشور افزود که هر کشوری افغانستان را در بخش‌های مختلف همکاری و کمک کند، ما از آن استقبال می‌کنیم.

به روز پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در دیدار با اعضای مجلس نمایندگان کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در مسکو اعلام کرد، کشورش پس از خروج نیروهاى بین‌المللى از افغانستان، در سخت‌ترین وضعیت با این کشور همکاری خواهد کرد.

پوتین احتمال داده بود که افغانستان پس از خروج نیروهای بین‌المللی، با برخی از چالش‌های جدید مواجه خواهد شد. قرار است مأموریت جنگی نیروهای ناتو تا کم‌تر از دو ماه دیگر پایان یابد و مأموریت جدید ناتو در کشور آغاز شود. در این مأموریت حدود 12 هزار نیروی خارجی پس از پایان سال 2014 برای تجهیز، آموزش و تقویت نیروهای امنیتی باقی می‌مانند.