اداره ارگان های محلی

رهبر طالبان ریاست عمومی شهرداری‌ها را منحل کرد

ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان در فرمانی ریاست عمومی شهرداری‌ها را منحل کرده است.

طالبان پس از دست‌یافتن به قدرت، اداره ارگان‌های محلی را به «ریاست عمومی شاروالی‌ها/شهرداری‌ها» تغییر داده بودند. به استثنای شهرداری کابل، شهرداری‌های تمام ولایت‌ها و ولسوالی‌ها مربوط این ریاست می‌شد.

ملا هبت‌الله در حکمی که روزنامه اطلاعات روز به نسخه‌ای از آن دست یافته، گفته است که شهرداری‌های ولایت‌ها و ولسوالی‌های زیر اثر ولایت‌های مربوطه قرار گیرند و ریاست عمومی شهرداری‌ها منحل شود.

براساس این دستور هیأتی از نمایندگان اداره امور، وزارت‌ داخله، وزارت مالیه و ریاست عمومی شهرداری تعیین شوند و وسایط نقلیه، وسایل و تجهیزات این ریاست را ثبت و با اسناد و سوابق آن به اداره امور طالبان تسلیم کند.

مطابق حکم رهبر طالبان، وزارت مالیه این گروه نیز مکلف است که بودجه باقی‌مانده سال جاری مالی (۱۴۰۱) ریاست عمومی شهرداری‌ها را به اداره امور انتقال دهد.

او گفته است که معاش و امتیازات کارمندان ریاست عمومی شهرداری‌ها تا زمان اجرا این حکم پرداخته شود.

رهبر طالبان گفته است که عواید و بودجه شهرداری‌های ولایت‌ها و ولسوالی‌ها مربوط خود این شهرداری‌ها است و برای امور آنها مصرف شود.

در حکومت پیشین ولایت‌ها، شهرداری‌های ولایت‌ها و ولسوالی‌ها مربوط تشکیلات اداره ارگان‌های محلی بودند.

در حال حاضر ولایت‌ها به وزارت داخله طالبان پاسخ‌گو و گزارش‌ده هستند.

طالبان پیش از این هم چندین اداره دولتی را منحل و مدغم کرده‌اند.

براساس فهرستی که چندی پیش در اختیار روزنامه اطلاعات روز قرار گرفته بود، در مجموع بست‌های چهار هزار و ۷۸۷ نفر به‌دلیل انحلال و ادغام ادارات تنقیض شده است.