شفاخانه درمان افراد معتاد به مواد مخدر در غور

شفاخانه درمان افراد معتاد به مواد مخدر در غور فعالیت‌اش را از سر گرفت

مسئولان محلی طالبان در ولایت غور می‌گویند که شفاخانه ۲۰ بستر درمان افراد معتاد به مواد مخدر این ولایت پس از ده ماه توقف، دوباره به فعالیت آغاز کرده است.

دفتر رسانه‌های والی طالبان در ولایت غور امروز (پنج‌شنبه، ۳ قوس) با نشر خبرنامه‌ای، گفته است که این شفاخانه روز گذشته به حمایت ریاست صحت عامه این ولایت فعالیت‌های داخل بسترش را آغاز کرده است.

دفتر رسانه‌های والی طالبان در غور، مواد مخدر را یک پدیده‌ی خانمان‌سوز دانسته و از نهادهای مسئول و مردم خواسته است که برای محو این پدیده مبارزه کنند.

مسئولان شفاخانه درمان افراد معتاد به مواد مخدر ولایت غور در ماه حمل امسال گفته بودند که فعالیت «بخش بستری» این شفاخانه از سه ماه به‌این طرف متوقف است و معتادان دوره ۴۵ روزه درمان را در خانه‌های شان سپری می کنند.

به دنبال توقف فعالیت این شفاخانه، شماری از باشندگان و فعالان مدنی غور از افزایش حضور معتادان خیابانی در شهر فیروزکوه، مرکز این ولایت انتقاد کرده بودند. به گفته‌ی آنان، توقف فعالیت شفاخانه‌ی ترک اعتیاد این ولایت، سبب افزایش معتادان خیابانی شده است.

آنان همچنین گفته بودند که حضور معتادان در جاده‌ها، مخروبه‌ها و تونل‌های شهر فیروزکوه به‌گونه چشم‌گیر افزایش یافته است و آنان دست به‌دزدی وسایل خانه‌های مردم می‌زنند.