دایکندی

طالبان یک باشنده‌ی دایکندی را در یکی از ایست‌های بازرسی شهر نیلی به گلوله بستند

منابع مردمی در شهر نیلی، مرکز ولایت دایکندی می‌گویند که نیروهای طالبان یک غیرنظامی را در مربوطات این شهر به گلوله بسته و به قتل رسانده‌اند.

منابع به روزنامه اطلاعات روز گفتند که این رویداد بعد از ظهر امروز (جمعه، ۲۵ قوس) در یکی از ایست‌های بازرسی طالبان در روستای «پای نیلی» رخ داده است.

به‌گفته‌ی منابع، فرد کشته شده «خدابخش» نام دارد و باشنده‌ی اصلی ولسوالی میرامور دایکندی بوده است.

در همین حال، یکی از نزدیکان «خدابخش» که خواست نامش در خبر ذکر نشود، به روزنامه اطلاعات روز گفت که او امروز جهت طی مراحل اسناد کاری‌اش به نیلی رفته بود و هنگام عبور از یک ایست‌های بازرسی طالبان هدف قرار گرفته است.

به‌گفته‌ی این منبع، «خدابخش» کارمند اداره‌ی ثبت احوال نفوس ولسوالی میرامور بوده است. او افزود که مرمی به پشت «خدابخش» اصابت کرده و قبل از این‌که به شفاخانه برسد، جان باخته است.

از سوی هم، صدیق‌الله عابد، فرمانده امنیه‌ی طالبان در ولایت دایکندی در صحبت با رسانه‌های محلی، وقوع این رویداد را تأیید کرده و گفته است که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

این نخستین باری نیست که طالبان غیرنظامیان را در ایست‌های بازرسی هدف قرار می‌دهند. قبل از این در شهر کابل و برخی از ولایت‌های دیگر نیز موارد مشابه این رویداد رخ داده است.

سال گذشته زینب عبداللهی، دختر جوان در شهر کابل هنگام برگشت از یک مراسم عروسی در منطقه‌ی دشت برچی هدف تیراندازی نیروهای طالبان قرار گرفت و جان باخت.