Photo: Sent to Etilaatroz

ممانعت طالبان از انتقال یک زن باردار به کلینیک در پنجشیر؛ این زن هنگام زایمان جان باخت

منابع در ولسوالی پریان ولایت پنجشیر می‌گویند که طالبان شبانه از انتقال یک زن هنگام ولادت به مرکز صحی ممانعت کرده و این زن جان خود را از دست داده است.

یک منبع امروز (پنج‌شنبه، ۱ جدی) به روزنامه اطلاعات روز گفت که این زن هفته‌ی گذشته در روستای «پس‌ مزار» ولسوالی پریان پس از آن‌که بستگانش به‌دلیل قیود شب‌گردی طالبان نتوانستند وی را به کلینیک انتقال دهند، جان باخت.

به‌گفته‌ی منبع، نزدیکان این زن و بزرگان قومی به قرارگاه نظامی طالبان در منطقه تماس گرفتند تا به آنان اجازه دهند که مریض‌شان را به مرکز صحی انتقال دهند؛ اما طالبان گفتند که «به هیچ صورت نباید از خانه‌های‌شان بیرون شوند».

منبع گفت که قرار بود این زن به مرکز صحی منطقه‌ی «کوجان» انتقال یابد.

منابع تصریح می‎کنند که وضعیت صحی این زن ناپایدار بود و نیاز جدی داشت تا نزد داکتر منتقل شود؛ اما پس از آن‌که تلاش‎ها برای انتقال وی نتیجه نداد، هنگام ولادت با کودکش جان باخت.

به‌گفته‌ی منابع، ساکنان تمام ولسوالی‌های پنجشیر به‌دلیل منع شب‌گردی طالبان با چالش مواجه‌اند و شبانه‌ نمی‌توانند در وقت ضرورت از خانه‌های‌شان بیرون شوند.

طالبان در پنجشیر قیودات سختی را بر ساکنان این ولایت وضع کرده‌اند.

به‌گفته‌ی منابع، اعضای این گروه در میان خانه‌های مسکونی مستقر شده و پس از ساعت هشت شب به مردم اجازه‌ی گشت‌وگذار نمی‌دهند.