ادعای حمله‌ی «افراد ناشناس» بر منزل یک خبرنگار در قندوز؛ «زن و فرزندانم زخمی شده‌اند»

ادعای حمله‌ی «افراد ناشناس» بر منزل یک خبرنگار در قندوز؛ «زن و فرزندانم زخمی شده‌اند»

احسان‌الله شریفی، یک خبرنگار محلی در ولایت قندوز می‌گوید که «افراد مسلح ناشناس» به خانه‌ی او حمله کرده و زن و فرزندانش را به شدت زخمی کرده‌اند. این رویداد روز پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته (۸ جدی) در شهر قندوز رخ داده است.

شریفی در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفت که مدت ۱۳ سال را به‌عنوان خبرنگار و مدیر تهیه‌کننده‌ی برنامه‌های «رادیو و تلویزیون ملی» در قندوز کار کرده، اما چند ماه پیش از کار برکنار شده است.

او گفت که به تازگی یک کار آزاد را آغاز کرده بود و روز پنج‌شنبه زمانی که از خانه برای کار بیرون شده، افراد مسلح ناشناس وارد خانه شده و زن و فرزندانش را به شدت لت‌وکوب کرده‌اند.

این خبرنگار محلی قندوز افزود: «صبح روز پنج‌شنبه مورخ ۸ جدی سال روان از خانه به طرف کار رفتم، اما همین که من از خانه بیرون شدم یک گروهی از افراد ناشناس داخل منزلم شدند و تمام اعضای خانواده‌ام به‌شمول کودکانم را تا سرحد مرگ لت‌وکوب کردند که اکنون هم خانمم در حالت کوما قرار دارد.»

شریفی گفت هنگامی که از قضیه مطلع شده، به خانه آمده و زن و فرزندانش را با دستان بسته، خون‌آلود و در حالت بیهوشی یافته است. او علاوه کرد که در اولین اقدام، آنان را به شفاخانه منتقل کرده است.

او در ادامه گفت که در حال حاضر کودکانش در وضعیت بد روحی و روانی به‌سر می‌برند. به‌گفته‌ی او، افراد ناشناس اعضای خانواده‌اش را به مرگ تهدید کرده و اموال خانه‌اش را نیز از بین برده‌اند.

این خبرنگار محلی می‌گوید که این قضیه را با ارگان‌های امنیتی طالبان در ولایت قندوز شریک کرده است، اما هیچ اقدامی جدی تاکنون از سوی آنها در این زمینه صورت نگرفته و عاملان قضیه بازداشت نشده‌اند.

شریفی علاوه کرد که از دو روز به این طرف از سوی افراد مشکوک تحت تعقیب نیز قرار دارد و از ترس یک اتفاق بد دیگر نمی‌تواند برای کار از خانه بیرون شود.

این درحالی است که اخیرا مرکز خبرنگاران افغانستان اعلام کرد که در جریان سال ۲۰۲۲ میلادی دست‌کم ۲۶۰ مورد قضیه‌ی خشونت علیه خبرنگاران در کشور به ثبت رسیده است که شامل تهدید، بازداشت، لت‌وکوب و زندانی می‌شوند.