ولایت دایکندی

طالبان در دایکندی هفت پسر و دختر جوان را به زندان و ضربات شلاق محکوم کردند

منابع محلی در ولایت دایکندی می‌گویند که طالبان هفت دختر و پسر جوان را در این ولایت به ضربات شلاق و حبس محکوم کرده‌اند. این افراد در تاریخ نهم جدی به اتهام «اقدام به فعل نامشروع و خوش‌گذرانی» بازداشت شده بودند.

یک منبع در مرکز دایکندی امروز (سه‌شنبه، ۲۰ جدی) به روزنامه اطلاعات روز گفت که دادگاه ابتدایی شهری طالبان در این ولایت این حکم را روز گذشته صادر کرده است.

منبع همچنین گفت که براساس این حکم، افراد متهم به تحمل ۱۰ روز تا یک سال حبس و ۱۵ تا ۳۹ ضربه شلاق محکوم به مجازات شده‌اند. در میان این افراد سه پسر و چهار دختر شاملند.

منبع افزود که تاکنون مشخص نشده است که این حکم چه زمانی تطبیق خواهد شد، اما افراد متهم در حال حاضر در زندان مرکزی دایکندی زندانی هستند.

او توضیح داد که از جمع سه پسر جوان، یک پسر به یک سال حبس و ۳۹ ضربه شلاق و دو پسر دیگر نیز هر کدام به یک ماه حبس و ۲۵ ضربه شلاق محکوم به مجازات شده‌اند.

طبق اظهارات منبع، از جمع چهار دختر متهم نیز دو دختر هر کدام به یک ماه حبس و ۲۹ ضربه شلاق و دو دختر دیگر هر کدام به ۱۰ روز حبس و ۱۵ ضربه شلاق محکوم به مجازات شده‌اند.

چندی قبل ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان در دیدار با قاضیان این گروه خواستار تطبیق حدود و قصاص شده بود.

پس از آن، ده‌ها نفر از سوی دادگاه‌های محلی طالبان به اتهام ارتکاب جرایم مختلف، از جمله دزدی، فساد اخلاقی و… به حبس و ضربات شلاق محکوم به مجازات شده‌اند. طالبان این احکام را در ملاءعام و در حضور مقام‌های ارشدشان اجرا کرده‌اند.