یک کتاب‌خانه بزرگ در پنجشیر از اثر «بی‌احتیاطی» طالبان آتش گرفت
عکس: شبکه‌های اجتماعی

یک کتاب‌خانه بزرگ در پنجشیر از اثر «بی‌احتیاطی» طالبان آتش گرفت

منابع محلی در ولسوالی رخه‌ی ولایت پنجشیر می‌گویند که منزل شخصی فضل‌احمد معنوی، وزیر عدلیه حکومت پیشین در پی بی‌احتیاطی طالبان آتش گرفته و یک کتاب‌خانه بزرگ کاملا حریق شده است.

منابع به روزنامه اطلاعات روز گفتند که این خانه در روستای «پیاوشت» ولسوالی رخه در چهار طبقه ساخته شده بود و در طبقه‌ی چهارم آن یک کتاب‌خانه بزرگ با ظرفیت حدود پنج‌هزار جلد کتاب وجود داشت.

به‌گفته‌ی منابع، در خانه‌ی آقای معنوی یک کندک نظامی طالبان که بیشترشان از ولایت هلمند هستند، جابجا شده‌اند. منابع افزودند که این خانه صبح امروز (جمعه، ۲۳ جدی) در پی بی‌احتیاطی نیروهای طالبان آتش گرفته است.

منابع افزودند که فضل‌احمد معنوی در سالن این کتاب‌خانه هر از گاهی برنامه‌های کتاب‌خوانی و فرهنگی برگزار می‌کرد، اما اکنون این کتاب‌خانه کاملا حریق شده است.

طبق اظهارات منابع، طالبان در هنگام آتش‌گرفتن این خانه بی‌توجهی کرده و حتا اطفاییه نیز توسط مردم به محل حادثه خواسته شده، اما دیر رسیده است.

هرچند مسئولان محلی طالبان در پنجشیر علت آتش‌گرفتن این خانه و کتاب‌خانه را «شارتی» برق عنوان می‌کنند، اما باشندگان محل می‌گویند که در این روستا برق شهری وجود ندارد و مردم بیشتر از برق آفتابی و برق بندهای کوچک آبی استفاده می‌کنند.

این درحالی است که بیشتر قرارگاه و پایگاه‌های نظامی طالبان در پنجشیر در خانه‌های شخصی مردم مستقر شده است. به‌گفته‌ی منابع محلی، حتا اگر این خانه‌ها از حضور طالبان خالی هم شود، دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *