عکس: آرشیف

دو زن و یک کودک مریض در اثر سرمای شدید در جوزجان جان باختند

منابع در ولسوالی آقچه‌ی ولایت جوزجان می‌گویند که به علت بندش راه‌های مواصلاتی، دو زن و یک کودک مریض در روستای «کوهستانات» این ولسوالی جان باخته‌اند.

منابع همچنین امروز (دوشنبه، ۲۶ جدی) به روزنامه اطلاعات روز گفتند که این افراد به علت بندش راه‌های مواصلاتی به شفاخانه نرسیده و جان باخته‌اند.

در همین حال، سیف‌الدین معتصم، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در جوزجان با تایید این رویداد می‌گوید که نبود خدمات صحی و سخت‌گذر بودن راه‌ این روستا سبب شده تا این سه نفر جان‌های‌شان را از دست دهند.

باشندگان روستای «کوهستانات» ولسوالی‌ آقچه‌ی جوزجان می‌گویند که این روستا در ۹۰ کیلومتری مرکز این ولسوالی قرار دارد و یکی از محروم‌ترین مناطق جوزجان است و در سال‌های اخیر کم‌تر مورد توجه حکومت و نهادهای امدادرسان قرار گرفته است.

آنها از حکومت طالبان و نهادهای امدادرسان می‌خواهند که برای پیش‌گیری از تلفات بیشتر و رسیدگی به مشکلات‌شان اقدام کنند.

همزمان با این، برخی منابع در روستای «کوهستانات» ولسوالی آقچه‌ی جوزجان می‌گویند که در کنار تلفات سه نفر، بیش از ۸۰۰ رأس مواشی نیز از اثر سرمای شدید تلف شده‌اند.

این درحالی است که در روزهای اخیر دمای هوا در سراسر کشور کاهش یافته است. در شماری از ولایات گزارش شده است که چندین نفر و هزاران رأس مواشی از اثر سرما جان باخته‌اند.

پیش‌بینی شده است که میزان سردی هوا در برخی نقاط افغانستان در روزهای آینده به ۳۰ تا ۳۵ درجه زیر صفر برسد. به همین منظور، طالبان چند روز پیش مکاتب را در مناطق گرم‌سیر برای ده روز رخصت اعلام کردند.