نهادهای مدنی: اگر کابینه‌ی جدید معرفی نشود، تظاهرات می‌‌کنیم

اطلاعات روز: شماری از نهادهای مدنی و نهاد کانگرس ملى افغانستان به حکومت هشدار دادند که اگر کابینه‌ی جدید را به‌زودی معرفی نکند، تظاهرات گسترده‌‌ای را در کشور را‌ه‌اندزی خواهند کرد. آنان از اشرف غنی و عبدالله خواستند که اعضای کابینه‌ی جدید را بر اساس لياقت، شايستگى و تخصص برای دریافت رای اعتماد به‌زودی به مجلس معرفی کنند.

قاضى محمد اسماعيل آزاد، ریيس نهاد کانگرس ملى افغانستان گفت که حدود دو ماه از حکومت جدید می‌گذرد؛ اما هنوز معلوم نیست که کابینه‌ی جدید چه زمانی اعلام می‌شود. او افزود که رییس جمهور و رییس اجرایی به تعهدات‌شان عمل نکرده و به گفته‌ی او، آنان وقت‌‌شان را روی موضوعات بی‌ارزش سپری می‌کنند.

او گفت که کابینه‌ی جدید باید قبل از نشست لندن معرفی شود و در این نشست، باید اعضای کابينه‌ی جديد اشتراک کنند. این در حالی است که مجيب‌الرحمان رحيمى، سخنگوى ریاست اجرایی دو روز پیش گفت که قبل از نشست لندن تنها پُست‌هاى کليدى کابينه‌ی جدید در بخش‌هاى امنيتى و اقتصادى معرفى خواهد شد.

او افزود، پس از پایان نشست لندن، تمام اعضای کابينه‌ی جدید معرفى می‌شوند. قرار است نشست لندن در مورد افغانستان با حضور مقام‌های حکومتی در چهارم ماه دسامبر سال جارى برگزار شود. در این نشست سران افغانستان، پاکستان و لندن روی موضوعات مختلف کشور، از جمله امنیت و اقتصاد مذاکره خواهند کرد.