عکس: ارسالی

روند توزیع مواد خوراکی در برابر کار در ولسوالی چال تخار آغاز شد

مسئولان ریاست انکشاف و دهات طالبان در ولایت تخار می‌گویند که روند توزیع مواد خوراکی در برابر کار برای بازسازی و هموارکاری پنج کلیومتر سرک در روستای «جیرتبر» ولسوالی چال این ولایت آغاز شده است.

سمیع‌الله صمیمی، مسئول رسانه‌ای اداره‌ی انکشاف و دهات طالبان در تخار می‌گوید که این برنامه‌ روزانه برای ۱۰۰ نفر از باشندگان محل زمینه‌ی کار را فراهم کرده است.

به‌گفته‌ی صمیمی، برای هر کارگر در اخیر هر ماه ۵۰ کیلو آرد، پنج لیتر روغن، شش کیلو دال‌نخود و یک پاکت نمک است از طرف برنامه‌ی جهانی غذا (WFP) توزیع می‌شود.

باشندگان روستای «جیرتبر» ولسوالی چال با آن‌که از آغاز روند توزیع مواد خوراکی در برابر کار اظهار خوشبینی می‌کنند، اما می‌گویند که این کمک‌ برای بازسازی و هموار سرک در این روستا بسنده نیست و آن‌ها با مشکل کم‌بود آب آشامیدنی صحی مواجه‌اند.

آن‌ها از حکومت سرپرست طالبان می‌خواهند که در زمینه‌ی ایجاد شبکه‌های آب‌رسانی برای‌شان توجه جدی کنند، زیرا ساکنان اين روستا اکنون در وضعیت بسیار بدی به‌سر می‌برند.

روند توزیع مواد غذایی در برابر کار برای باشندگان ۱۷ روستای دیگر در تخار از قبل آغاز شده بود و در حال حاضر ادامه دارد.

این درحالی است که از زمان تسلط طالبان بر کشور، میزان فقر و بیکاری نیز افزایش یافته است. درحال حاضر بیش از ۲۸ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.