توماس وِست: جهان نیازهای زنان سرپرست خانواده‌ها در افغانستان را در اولویت قرار دهد

توماس وِست، نماینده‌ی ویژه امریکا در امور افغانستان در جریان سفر دو روزه‌اش به پاکستان با مقام‌های آن کشور روی تروریسم و وضعیت امنیتی، نیاز به وحدت بین‌المللی و تأثیر خطرناک فرمان‌های طالبان بر دسترسی میلیون‌ها شهروند افغانستان به آموزش و کمک‌های حیاتی بحث کرده است.

آقای وِست سه‌شنبه شب به وقت افغانستان (۱۱ دلو) در رشته‌توییتی نوشته است که با شماری از «زنان شجاع افغانستان» نیز در اسلام‌آباد دیدار کرده و خواست‌ها و انتقادات‌شان را شنیده است.

به‌گفته‌ی وِست، زنان سرپرست خانواده‌ها در افغانستان رنج می‌برند و جامعه بین‌المللی باید نیازهای آن‌ها را در اولویت قرار دهد. او همچنین گفته است که زنان و دخترانی که در خانه محبوس شده‌اند، بدون توانایی حرکت آزادانه و تحصیل، استرس‌های روحی و روانی شدیدی را تجربه می‌کنند.

توماس وِست روز گذشته سفر خود به پاکستان، آلمان و سوئیس را آغاز کرد. او گفته است که با شرکای امریکا، افغان‌ها و سازمان‌های امداد بشردوستانه در مورد منافع مشترک در افغانستان مشورت می‌کند.

او در جریان این سفر درحالی از رنج زنان سرپرست خانواده‌ها در افغانستان سخن گفته است که طالبان کار زنان در ادارات دولتی و مؤسسات غیردولتی ملی و بین‌المللی را منع کرده‌اند.