غلام مصطفی
عکس: شبکه‌های اجتماعی

ادعای تیرباران یک بازرگان پنجشیری توسط طالبان در کابل

منابع محلی در ولایت پنجشیر مدعی‌اند که طالبان یک بازرگان پنجشیری را که در نظام جمهوری شرکت امنیتی خصوصی داشت، در شهر کابل تیرباران کرده‌اند. این بازرگان غلام مصطفی نام دارد و ساکن اصلی ولسوالی حصه اول ولایت پنجشیر بود.

منابع به روزنامه اطلاعات روز گفتند که غلام مصطفی بعد از ظهر روز پنج‌شنبه (۳ حمل) هنگامی که از یک مراسم فاتحه‌خوانی از ساحه‌ی خیرخانه شهر کابل بیرون شده و به‌سوی خانه‌اش در حرکت بود، در ساحه‌ی سه‌راهی علاوالدین به قتل رسیده است.

منابع به نقل از خانواده‌ی این بازرگان گفتند که طالبان او را به گلوله بسته و سپس برای‌شان خبر داده‌اند که جسد را از سه‌راهی علاوالدین بردارند. به‌گفته‌ی منابع، شش گلوله در بدن این مرد اصابت کرده است.

براساس اظهارات منابع، طالبان پیش از این نیز دو بار غلام مصطفی را بازداشت کرده و از او سلاح خواسته بودند. به ادعای منابع، طالبان او را به‌دلیل این‌که شرکت امنیتی داشته است، به شدت لت‌وکوب کرده و خواستار سلاح شده بودند.

منابع در ادامه گفتند که این بازرگان پس از سقوط نظام جمهوری، در سایه‌ی حاکمیت طالبان تجارت سنگ‌های قیمتی را می‌کرد و با هیچ گروه نظامی مخالف طالبان ارتباطی نداشته است.

طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته‌اند.

این درحالی است که طالبان دو ماه پیش نیز کارمندان یک شرکت امنیتی خصوصی در نظام جمهوری را از منطقه‌ی آبدره‌ی ولسوالی عنابه‌ی پنجشیر بازداشت کرده بودند. شماری از این افراد تاکنون در بند طالبان به‌سر می‌برند.