شورای امنیت: تروریسم جدی‌ترین تهدید برای صلح و امنیت افغانستان و جهان است

اعضای شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای مشترک در واکنش به حمله‌ی انتحاری اخیر در کابل تأکید کرده‌اند که تروریسم جدی‌ترین تهدید برای صلح و امنیت در افغانستان و جهان است.

این حمله روز دوشنبه (۷ حمل) در نزدیکی وزارت خارجه‌ی طالبان در کابل رخ داد و براساس آمار منتشرشده، شش نفر کشته و شماری هم زخمی شدند.

مسئولیت این حمله را گروه داعش برعهده گرفته است.

اعضای شورای امنیت در بیانیه‌ای این حمله را شنیع خوانده و قویا محکوم کرده‌اند.

آنان بار دیگر تأکید کرده‌اند که تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن یکی از جدی‌ترین تهدیدها برای صلح و امنیت در افغانستان و همچنین در جهان است.

اعضای شورای امنیت بر لزوم پاسخ‌گویی عاملان، سازمان‌دهندگان، تأمین‌کنندگان مالی و حامیان این اقدامات «مذموم تروریستی» و محاکمه‌ی آنان تأکید کرده‌اند.

آنان از همه‌ی کشورها خواستند که مطابق با تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی و قطع‌نامه‌های مربوطه‌ی شورای امنیت، به‌طور فعال با همدیگر همکاری کنند.

اعضای شورای امنیت تأکید کرده‌اند که هرگونه اقدام تروریستی صرف نظر از انگیزه‌ی آن، در هر کجا، هر زمان و توسط هر کسی که مرتکب شده باشد، مجرمانه و غیرقابل توجیه است.

آنان مجددا بر لزوم مبارزه‌ی‌ همه‌ کشورها مطابق با منشور سازمان ملل متحد و سایر تعهدات تحت قوانین بین‌المللی با تهدیدات و اقدامات تروریسم علیه صلح و امنیت بین‌المللی تأکید کرده‌اند.