کرزی پس از سفر دو روزه به پاکستان، به کشور باز‌گشت

حامد کرزى، رييس جمهور‌ در دومين روز سفرش پس از مذاکره با مقام‌هاى پاکستان در مورد پروسه‌ی صلح، مسایل امنیتی و فراهم نمودن زمینه‌ی مذاکره میان شورای عالی صلح و مخالفان مسلح دولت، به کشور باز‌گشت.‌ در خبرنامه‌ی دفتر سخن‌گویی رييس جمهور آمده است که ريیس جمهور و هیأت همراهش، در دومین روز سفر‌شان به پاکستان، صبح امروز در منطقه‌ی مری اسلام‌آباد، برای دومین‌بار با میا نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان و برخی مقام‌های ملکی و نظامی‌آن کشور‌ مذاکره و گفت‌وگو نمودند.

منبع نوشته است که محور اين مذاکرات را پروسه‌ی صلح افغانستان، مسایل امنیتی و فراهم نمودن زمینه‌ی مذاکره میان شورای عالی صلح افغانستان و مخالفان مسلح دولت تشکیل می‌داد. منبع بدون ارائه‌ی جزئيات بيش‌تر نوشته است: «این مذاکرات، به طور همه‌جانبه و در فضای دوستانه و صمیمانه انجام شد. انتظار می‌رود که جانب پاکستانی، روی فیصله‌هايی که در این مذاکرات صورت گرفته است، اقدامات مشخص و عملی را انجام دهد».

رييس جمهور کرزى در راس يک هيأت بلندپايه، روز دوشنبه به پاکستان رفت و قرار بود که بعد از ملاقات با مقام‌های پاکستان، به کشور مراجعت کند؛ اما سفر خود را بنا به خواست نخست‌وزیر پاکستان، يک روز ديگر تمديد کرد. به گفته‌ی فيضى‎، يک علت تمديد سفر رييس جمهور، اين بود که پروسه‌ی صلح کشور‌ مورد بحث مفصل هردو جانب قرار گيرد.

نواز شريف، نخست‌وزیر پاکستان، روز گذشته در نشست مشترک با رييس جمهور کرزى گفت که در  روند صلح افغانستان، تاحد توان هم‌کارى خواهد کرد. قرار بود که دیروز، در مورد رهايى رهبران زندانى  طالبان که در زندان‌هاى پاکستان به سر مى‌برند، نيز صحبت شود؛ اما در خبرنامه‌ی دفتر سخن‌گویى‌ در اين مورد چيزى ذکر نشده است. «پژواک»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *