یک فرمانده پولیس در شمال کشور کشته شد

اطلاعات روز: فرمانده پولیس ولسوالی سانچارک ولایت سرپل دیروز در حمله‌ی مردان مسلح کشته شده است. عبدالجبار حقبین، سرپرست این ولایت به رسانه‌ها گفته است که موتر حامل حکیم بیگ، فرمانده پولیس ولسوالی سانچارک این ولایت هنگام حرکت مورد هدف مسلحانه قرار گرفته است.

او بیش‌تر از این جزئیات نداده است؛ اما برخی از رسانه‌ها به نقل از منابع گزارش داده‌اند که موتر حامل فرمانده‌‌ پولیس ولسوالی سانچارک در مربوطات این ولسوالی با کمین طالبان برابر شده است. در گزارش‌ها آمده است که در این رویداد دو تن دیگر زخمی شده و در حال حاضر در شفاخانه بستری هستند.

فرمانده پولیس ولسوالی سانچارک در حال برگشت از ولایت بلخاب به محل کارش بود و در مسیره راه کشته شده است. سرپل در شمال کشور از ولایت‌های نا‌امن است که گروه طالبان و تروریستان‌ ازبکستانی در مرکز و برخی از مناطق ولسوالی‌های این ولایت فعالیت دارند.

قتل یک قاضی

از سوی دیگر، دیروز افراد مسلح ناشناس قاضی دادگاهی را در ولایت ننگرهار در شرق کشور به ضرب گلوله به قتل رسانده‌اند. احمد ضیا عبدالزی، سخنگوی والی ننگرهار گفته است که این قاضی عبدالمتین نام داشت و موتر حاملش در مقابل خانه‌اش در جنوب‌ شهر جلال‌آباد مورد حمله‌ی مهاجمان مسلح قرار گرفته است.

هنوز انگیزه‌ی این قتل روشن نشده است. این دومین رویداد مشابه در یک هفته‌ی گذشته در ولایت ننگرهار است. چهار روز پیش یک قاضی دادگاه در شهر جلال‌آباد بر اثر انفجار ماین جاسازی شده در موترتش کشته شد. ننگرهار در شرق کشور با پاکستان مرز مشترک دارد که طالبان داخلی و پاکستانی در مرکز و برخی از ولسوالی‌های این ولایت فعالیت دارند.