انفجار ماین جان هشت باشنده‌ی ‌جاغوری را گرفت

اطلاعات روز: بر اثر انفجار ماین کنار جاده در مسیر راه ولسوالی‌ جاغوری-‌گیلان، 8 باشنده‌ی ولسوالی جاغوری جان باخته‌اند. پنج قربانی این انفجار اعضای یک خانواده و از منطقه‌ی «حیدر» ولسوالی جاغوری هستند. احسان‌الله علم‌یار، فرمانده پولیس جاغوری می‌گوید، در این انفجار هشت غیر‌نظامی به‌شمول ۴ زن، ۳ مرد و یک کودک کشته شده‌اند.

محمد علی احمدی، معاون والی غزنی نیز این آمار کشته شدگان را تأیید کرده است. این تعداد افراد از اثر برخورد یک موتر نوع «سوپر کاشتوم» با ماین کنار جاده در مسیر جنده-‌ناوه‌ی انگوری جان داده‌اند. گفته می‌شود که این موتر 10 سرنشین داشته و از این تعداد، دو تن آنان زنده مانده‌اند. گفته می‌شود یک تن از سرنشینان زنده مانده، از اثر زخمی که برداشته بود، بعدا جان داده است.

سرنشینان این موتر از کابل به طرف ولسوالی جاغوری ولایت غزنی می‌رفتند. مسئولیت این رویداد را کسی بر‌عهده نگرفته؛ اما برخی از باشندگان جاغوری احتمال داده‌اند، این ماین از سوی طالبان یا افراد مسلح خارجی تازه‌وارد‌‌ جاسازی شده است.

پیش‌تر شماری از مسئولان و باشندگان ولسوالی جاغوری به روزنامه‌ی اطلاعات روز گفته بودند که 100 تا 150 فرد مسلح خارجی و هم‌چنان 700 خانواده‌ی خارجی در ولسوالی‌های هم‌جوار جاغوری جابه‌جا شده‌اند. مردم از حضور این افراد و خانواده‌های خارجی ابراز نگرانی کرده و از دولت خواسته‌اند که برای از بین بردن آنان نیرو بفرستد.

ظرف شریف، ولسوال جاغوری پیش‌تر به روزنامه‌ی اطلاعات روز گفته بود که این مسئله را با مقام‌های ولایت در میان گذشته‌؛ اما هنوز در این زمینه اقدامی نشده است. گفته می‌شود که در محل رویداد شماری از جنگ‌جویان گروه طالبان و هم‌چنان افراد مسلح خارجی همراه با بیرق‌های سیاه‌ حضور دارند.