جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا

بایدن: عاملان حمله‌ به نیروهای امریکایی را بدون جنگ گسترده‌ مجازات می‌کنیم

جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا گفته است در مورد نحوه‌ی واکنش به حمله‌ی پهپادی به نیروهای امریکایی در اردن که منجر به کشته‌شدن سه نظامی امریکایی شد، تصمیم خود را گرفته و راهی را سنجیده تا عاملان این حمله را بدون آغاز جنگی گسترده‌تر مجازات کند.

به گزارش رویترز، بایدن روز سه‌شنبه (۱۰ دلو) هنگام ترک کاخ سفید برای سفر انتخاباتی به فلوریدا به خبرنگاران گفته است که این تصمیم پس از مشورت با مشاوران ارشد کاخ سفید اتخاذ شده، اما توضیح بیشتری نداده است.

بر اساس این گزارش، بایدن با تکرار اظهارات دیگر مقام‌های امریکا گفته است که ایالات متحده خواهان جنگ با ایران نیست.

بایدن گفته است: «من فکر نمی‌کنم که ما به جنگی گسترده‌تر در خاورمیانه نیاز داشته باشیم. این چیزی نیست که من به‌دنبال آن هستم.»

بایدن در پاسخ به این سؤال که آیا ایران را مسئول این حملات می‌داند، افزوده است: «من آنان را مسئول می‌دانم به این معنا که آنان برای کسانی که این حملات را انجام داده‌اند، سلاح تأمین می‌کنند.»

ارتش امریکا روز یک‌شنبه اعلام کرد در حمله‌ی پهپادی به نیروهای امریکایی در شمال‌شرقی اردن در نزدیکی مرز سوریه، سه نظامی امریکایی کشته و حداقل ۳۴ سرباز زخمی شدند.

به‌گفته‌‌ی مقام‌های امریکایی، شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران این حمله را انجام داده‌اند. ایران می‌گوید که در این حمله نقش نداشته و شبه‌نظامیان منطقه در تصمیم شان مستقل هستند.

جمهوری‌خواهان بایدن را برای واکنش قاطع تحت فشار قرار داده و او را متهم می‌کنند که نیروهای امریکایی را به هدف آسان و بی‌دفاع تبدیل کرده است.