استرالیا: در عرصه‌‌ی‌ اقتصادی با افغانستان همکاری می‌‌کنیم

اطلاعات روز: دولت استرالیا اعلام کرده است که در عرصه‌های مختلف، به‌ویژه رشد اقتصادی، با حکومت وحدت ملی افغانستان همکاری می‌کند. ماتیو اندرسن، سفیر جدید استرالیا در کابل گفته است که کشورش در راستای مبازره با تروریزم و تأمین صلح نیز با افغانستان ‌همکاری می‌کند.

او این اظهارات را دیروز در دیدار با عتیق‌الله عاطف‌مل، سرپرست وزارت امور خارجه در کابل بیان کرده است. عاطف‌مل در این دیدار روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان افغانستان و استرالیا را بیش ‌از هر زمانی خوب توصیف کرده و گفته است که این روابط در سیزده سال اخیر، بیش‌تر تقویت شده است.

عاطف‌مل از حمایت نیروهای استرالیایی، همکاری‌های بشردوستانه و تعهد استرالیا در نشست‌های شیکاگو و توکیو در راستای تأمین امنیت، صلح و ثبات و عرصه‌ی تقویت اقتصادی کشور قدردانی کرده و گفته است که تروریزم و افراط‌گرایی پدیده‌ی شوم بین‌المللی است که برای نابودی آنان نیاز به مبارزه‌ی جدی جهانی می‌باشد.

سرپرست وزارت امور خارجه نقش استرالیا را در برقراری صلح و ثبات، تقویت اقتصادی و فراهم ساختن بورسیه‌های تحصیلی برای افغان‌ها مهم خوانده است. او هم‌چنان گفته است که در آینده حکومت وحدت ملی روی تقویت و توسعه‌ی تجارت میان دو کشور گام‌های اساسی ‌بر‌می‌دارد.