عمر داوودزی سرپرست وزارت داخله شد

مقام‌های حکومت می‌گویند که عمر داوودزی، سفیر افغانستان در پاکستان، به عنوان سرپرست وزارت داخله تعیین شده است. حامد کرزی برای معرفی عمر داوودزی و ایوب سالنگی در سمت‌های جدیدشان، دو فرمان جداگانه صادر کرده است.

در یک نامه‌ی خبری اداره‌ی امور و دبیرخانه‌ی شورای وزیران ‌آمده است که حامد کرزی، ر‌ییس جمهوری کشور در فرمانی آقای عمر داوودزی، سفیر افغانستان در اسلام آباد را به عنوان سرپرست و نامزد وزارت امور داخله تعیین کرده است. به اساس فرمان ریاست جمهوری، آقای داوودزی با آغاز کار مجلس، برای دریافت رای اعتماد به منظور احراز وزارت امور داخله به مجلس خواهد رفت.

در یک فرمان دیگر، حامد کرزی، رییس جمهوری، ایوب سالنگی فرمانده پولیس کابل را به عنوان معاون ارشد امور امنیتی وزارت داخله تعیین کرده است. حکومت دلیل این تغییرات را «تنظیم بهتر امور امنیتی کشور» عنوان کرده است.

آقای داوودزی پیش از این به عنوان رییس دفتر حامد کرزی و اخیرا به عنوان سفیر افغانستان در اسلام‌آباد کار کرده است. او سابقه‌ی نظامی در کابینه‌ی دولت ندارد.

از عمر داوودزی به عنوان نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری کشور هم یاد می‌شود؛ اما خود او تا کنون این موضوع را تأیید ‌یا ‌رد نکرده است. مقام های کشور تا هنوز در مورد این که چه کسی را به عنوان سفیر افغانستان در اسلام‌آباد و فرمان‌دهی پولیس کابل تعیین خواهند کرد، حرفی نزده‌اند.

مجتبی پتنگ، وزیر سابق امور داخله بود که اخیرا به اکثریت آرای مجلس نمایندگان سلب صلاحیت شد. آقای کرزی با تصمیم مجلس در مورد برکناری آقای پتنگ موافقت نشان نداد و این قضیه را به دادگاه عالی محول کرد. در دو روز گذشته این دومین اقدام ریاست جمهوری افغانستان برای تغییرات در رهبری دو اداره‌ی مهم امنیتی کشور است.

رییس جمهوری کشور روز گذشته با صدور فرمانی سرپرستی اداره‌ی عمومی امنیت‌ ملی را به رحمت‌الله نبیل، معاون شورای امنیت ملی واگذار کرد. هر‌دو ارگان امنیتی حالا توسط سرپرست‌ اداره می‌شوند. «بی‌بی‌سی»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *