Photo: Social Media

حملات هوایی پاکستان به خاک افغانستان؛ طالبان: هشت زن و کودک کشته شدند

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان حملات هوایی پاکستان به مناطق مرزی در ولایت‌های پکتیکا و خوست را تأیید کرده و گفته است که در این حملات هشت زن و کودک کشته شده‌اند.

او در این بیانیه گفته است که هواپیماهای پاکستانی ساعت ۳:۰۰ بامداد امروز (دوشنبه، ۲۸ حوت) خانه‌های «غیرنظامیان» را در منطقه‌ی «لمن» ولسوالی برمل پکتیکا و «افغان دوبی» ولسوالی سپیری خوست بمباران کرده‌اند.

مجاهد افزوده است که در این حملات، سه زن و سه کودک در پکتیکا و دو زن در خوست کشته شده‌اند.

منابع محلی نیز می‌گویند که در برمل پکتیکا پنج نفر شامل دو زن و دو کودک کشته شده‌اند.

به گفته یک منبع و گزارش خبرنگاران پاکستانی، ارتش پاکستان در پکتیکا یک فرمانده طالبان پاکستانی به نام عبدالله شاه را هدف قرار داده است، اما سخن‌گوی طالبان این ادعا را رد کرده است.

مجاهد گفته است که فردی به‌نام عبدالله‌ شاه که طرف پاکستانی مدعی است در این حملات هدف قرار گرفته است، در پاکستان است.

به گفته مجاهد، در منطقه‌ای که حمله‌ انجام شده، اعضای یک قوم زندگی می‌کنند که در دو طرف مرز رفت‌وآمد دارند.

او حملات پاکستان را اقدام ناسنجیده و تجاوز به حریم افغانستان خوانده و آن را به‌شدت محکوم کرده است.

سخن‌گوی طالبان گفته است که این گروه «تجربه آزادی و مبارزه طولانی در برابر ابرقدرت‌ها را دارد، به هیچ‌کسی اجازه تجاوز به خاک خویش را نمی دهد.».

او افزوده است: «مردم و حکومت جدید ملکی پاکستان باید اجازه ندهند که چند جنرال با چنین عملکردهای بی‌باکانه، مانند بیست سال گذشته بخاطر منافع جهت‌های دیگر به سیاست های نادرست شان ادامه دهند و مناسبات دو کشور مسلمان و همسایه را آسیب بزنند.»

سخن‌گوی طالبان اضافه کرده است که پاکستان نباید «ملامتی عدم کنترل رویدادها، ناتوانی و مشکلات خود را به دوش افغانستان بیاندازد، زیرا این چنین حوادث نتایج بسیار ناگواری را در قبال خواهد داشت که کنترول آن از اختیار پاکستان بیرون خواهد بود».

او گفته است که طالبان به کسی اجازه نمی‌دهند که از خاک افغانستان به امنیت کسی آسیب برساند.

منابع محلی در کنر نیز از حمله هوایی و راکتی پاکستان به مناطق مرزی افغانستان خبر می‌دهند.

به گفته منابع، منطقه چوگام ولسوالی شلتن کنر بامداد امروز هدف حمله هواپیمای بدون سرنشین پاکستان قرار گرفته است. همچنین به گفته این منابع، ارتش پاکستان شام روز گذشته در ولسوالی سرکانو نیز حمله راکتی انجام داده است.

مسئولان امنیتی طالبان در کنر ادعای حمله هوایی و راکتی پاکستان بر مناطق مرزی این ولایت را رد کرده‌اند. ذبیح‌الله مجاهد نیز در بیانیه‌ی خود درباره‌ی کنر چیزی نگفته است.

پاکستان پیش از این هم مناطق مرزی افغانستان را بمباران کرده است.

این کشور می‌گوید که اعضای طالبان پاکستانی را در خاک افغانستان هدف قرار می‌دهد.