عمرداوود زی سرپرست وزارت داخله

داوود‌زی: اجازه نمی‌دهم پولیس برای نامزدان ریاست جمهوری کمپاین کند

عمر داوود‌زی، سرپرست جدید وزارت داخله دیروز ‌دوشنبه‌ می‌گوید که به افسران پولیس در سراسر کشور اجازه نخواهد داد ‌برای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری آینده‌ کمپاین کنند. داوود‌زی گفت: «وظیفه‌ی پولیس تأمین امنیت در سراسر کشور است، نه مداخله در امور سیاسی، بنابراین، به مردم اطمینان می‌دهم که اجازه نخواهم داد ‌افسران پولیس در انتخابات سال آینده (1393) مداخله کنند. من هم بی‌طرف خواهم بود».

او هم‌چنان خطاب به افسران وزارت داخله افزود که افسران پولیس کابل و ولایت‌های کشور باید در کمپاین‌های نامزدان انتخابات ریاست جمهوری آینده شرکت نکرده و نیز در مورد آنان اظهار نظری نکنند. داوود‌زی می‌گوید که رهبری وزارت داخله‌ با هم‌کاری مردم و نهادهای جامعه‌ی مدنی برای تأمین امنیت انتخابات ریاست جهموری آینده‌ تا حد توان تلاش می‌کند.

عمر داوود‌زی‌ این اظهارات را دیروز ‌دوشنبه، 11 سنبله در مراسم معرفیش به عنوان سرپرست وزارت داخله‌ بیان کرد. در این مراسم، مجتبی پتنگ سرپرست پیشین وزارت داخله و برخی مشاوران ریاست جمهوری‌، نمایندگان پارلمان و معاونان برخی وزارت‌خانه‌های کشور نیز شرکت داشتند. مجتبی پتنگ پست جدید عمر داوود‌زی را نیز برایش تبریک گفت و تأکید کرد که با او در قسمت مشوره‌دهی هم‌کاری خواهد کرد.

محمد عمر داوود‌زی، روز ‌یک‌شنبه، 10 سنبله به حکم رییس جمهور کرزی، سرپرست وزارت امور داخله شد. آقای داوود‌زی‌ پیش از این به عنوان رییس دفتر ریاست جمهوری و هم‌چنان سفیر افغانستان در پاکستان کار کرده است. هم‌چنان محمد ایوب سالنگی، قوماندان امنیه‌ی پیشین کابل به عنوان معاون ارشد امنیتی وزارت داخله تعیین شده است. جنرال سالنگی، معاون ارشد امنیتی وزارت امور داخله کشور در مراسم امروز تأکید کرد که برنامه‌‌های جدیدی را برای تأمین امنیت سراسری در کشور روی دست دارد. آقای سالنگی تأکید کرد که برای از بین بردن فساد ادارای در وزارت امور داخله نیز‌ تلاش خواهد کرد.

پولیس مسلکی و بی‌طرف

در همین حال عمر داوود‌زی، سرپرست جدید وزارت داخله‌ی کشور می‌گوید تا زمان حضور در رهبری وزارت داخله، برای ایجاد یک پولیس ملی، مسلکی و بی‌طرف تلاش خواهد کرد. آقای داوود‌زی گفت: «تیر بیگانگان را به خاک می‌نشانم و اجازه نخواهم داد که دشمنان افغانستان کشور را ویران کنند». داوود‌زی‌ در بخشی از صحبت‌هایش گفت: «به من مشوره داده شده که پیش از گرفتن رای اعتماد طرح‌های خود را مطرح نکنم». او تأکید  کرد که برای تأمین امنیت سراسری کشور  برنامه‌های مشخصی دارد و در صورت گرفتن رای اعتماد از پارلمان، آن را عملی خواهد کرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *