برف‌کوچ در بامیان جان چهار عضو یک خانواده را گرفت

اطلاعات روز: در زمستان امسال برای نخستین بار برف‌کوچ سنگینی بر خانه‌های ولایت بامیان در مرکز کشور فرود آمده و بر اثر آن چهار عضو یک خانواده جان داده‌اند. این واقعه شب یک‌شنبه‌ هفته‌ی روان در منطقه‌ی موسوم به «جوی شنگ» در مربوطات ولسوالی یکاولنگ ولایت بامیان رخ داده است.

در این برف‌کوچ چهار عضو یک خانواده، به شمول پدر و مادر، دختر ١٤ ساله و یک پسر شیرخواره زیر برف شده‌اند. این برف‌کوچ خسارات مالی‌ای نیز در پی داشته است. عبدالرحمان احمدی، سخنگوی ولایت باميان دیروز گفت، تیم بررسی اداره‌ی آمادگى مبارزه با حوادث این ولایت همراه با کمک‌های‌شان به منطقه اعزام شده‌اند.

اما او افزود که به علت دوری راه و نبود مخابره و تيلفون در منطقه، جزئیات بیش‌تر در مورد این رويداد در دسترس نیست. بامیان در مرکز کشور از لایت‌های کوهستانی است که در فصل زمستان ریزش برف و برف‌کوچ‌ها راه‌های مواصلاتی این ولایت را مسدود می‌کند و گاهی جان باشندگان منطقه را می‌گیرد.

باشندگان بامیان همواره از دولت خواسته‌اند که برای جلوگیری از تلفات انسانی بر اثر حوادث طبیعی، تدابیر پیش‌گیرانه بگیرد؛ اما به این مسئله توجه چندانی نشده است. در زمستان امسال در شماری از ولایت‌های دیگر، از جمله بدخشان نیز تعدادی از افراد بر اثر برف‌کوچ جان داده‌اند. چند روز پیش بر اثر برف‌کوچ در بدخشان 12 تن جان داد‌ند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *