افزایش انتقادها از عدم دسترسی مردم به خدمات صحی

اطلاعات روز: در حالی ‌که وزارت صحت عامه اعلام کرد که 50 درصد مردم به خدمات صحی دسترسی دارند؛ اما برخی از شهروندان این مسئله را خلاف باور خوانده‌اند. به باور آنان، دسترسی مردم به خدمات صحی کم‌تر از آمار وزارت صحت عامه است؛ زیرا در شماری از مناطق دوردست کشور خدمات صحی هیچ وجود ندارد.

شهروندان خواستار توجه جدی وزارت صحت ‌عامه و نهادهای مربوط برای حل این مشکل شده‌اند و تأکید دارند، با وجود مصرف میلیاردها دالر در سال‌های گذشته در این بخش، هنوز مردم با مشکلات جدی مواجه اند. آنان می‌گویند، برای بهبود وضعیت صحی باید با فساد جدی مبارزه کنند و پول‌های کمکی جامعه‌ی جهانی به صورت شفاف مصرف شوند.

اما فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه‌ی کشور دیروز گفت، برای بهبود وضعیت صحی، برنامه‌های مشخصی را عملی می‌کند. او پذیرفت که وضعیت مرکزهای صحی کنونی در کشور قابل قبول نیست؛ زیرا سالانه بیش از 300 میلیون دالر برای تداوی مریضان از کشور به خارج انتقال داده می‌شود.

او در ادامه گفت، هنوز پنجاه درصد مردم به خدمات صحی دسترسی ندارند و با تطبیق برنامه‌های جدید، این مشکل کاهش خواهد یافت. در حال حاضر استفاده‌ی مریضان از داروهای تجارتی بی‌کیفیت، یکی از مشکلات دیگر در بخش صحی است و شهروندان از وزارت معارف انتظار دارند تا به این مشکل رسیدگی کند.