شبکه فعالان جوان برای اصلاح و تغییر

سیاست های یک جانبه رییس جمهور ما را به سمت جنگ فرقه یی سوق می دهد

اطلاعات روز: شبکه‌ی فعالان جوان برای اصلاح و تغییر با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی از موضع گیری اخیر رییس جمهور غنی انتقاد کردند. این شبکه در کنفرانس مطبوعاتی شان گفت: ” سیاست های نادرست حکومت در سیاست خارجی و به ویژه جنگ هایی که در خاورمیانه جریان دارد، ما را به سمت بحران های فرقه ی می کشاند”.

در اعلامیه مطبوعاتی این شبکه آمده است که: “حکومت با خودکامه‌گی تمام عیار «سیاست یک‌جانبه» را در قبال جنگ عربستان سعودی و یمن اختیار کند. ما معتقد هستیم که افغانستان در شرایطی که قرار دارد، نیاز ندارد با وجود نا امنی های داخلی «جانب یک کشور» را در جنگ‌های نیابتی منطقه‌یی بگیرد. موقف حکومت وحدت ملی از آدرس افغانستان در جنگ نیابتی «ایران» و «سعودی» باید بی‌طرف می‌بود که متأسفانه دولت افغانستان با اختیار کردن جانب عربستان سعودی در جنگ نیابتی نه تنها که نا امنی را تشدید می‌کند،  بل‌که عوامل نفوذی کشورهای چون ایران در افغانستان کینه‌توز تر می سازد که بدون شک به نفع مردم با هم برادر افغانستان نخواهد بود.”

این شبکه هشدار داده است که موضع گیری اخیردولت افغانستان به گروه های تروریستی فرصت می دهد. در بخشی از اعلامیه این نهاد آمده است که: ” از سوی دیگر شبکه‌های تروریستی چون «القاعده»، «داعش» و «طالبان» را فرصت می‌دهد تا اوضاع سیاسی کشور را به نفع شان مصادره نمایند”.

قبل از این ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ی نوشته بود که   افغانستان در صورت بروز هر نوع مشکل کنار عربستان سعودی می ایستد. در خبرنامه ریاست جمهوری افغانستان آمده است: “افغانستان در دفاع از سر زمین مقدس حرمین شریفین با تمام نیرو در کنار دولت و مردم برادر و مسلمان کشور عربستان سعودی، در صورت بروز هر نوع تهدید قرار دارد.”