وزارت داخله: طالبان در کنر بر افراد ملکی تیراندازی کردند

اطلاعات روز: وزارت داخله اعلام کرد که شورشیان طالب در ولایت کنر بر غیرنظامیان تیراندازی کرده‌اند. در خبرنامه‌ی ارسالی این وزارت به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است، بر اثر تیراندازی طالبان بر غیرنظامیان در دو رویداد جداگانه در کنر، سه غیر‌نظامی کشته و سه تن دیگر زخمی شده‌اند.

در رویداد نخست، شورشیان طالب شب دوشبنه هفته‌ی روان بر یک موتر حامل غیرنظامیان هنگام رفتار در منطقه‌ی داگ ولسوالی نرنگ کنر حمله کرده‌اند. سرنشینان این موتر هنگامی هدف تیراندزی طالبان قرار گرفته‌اند که از شهر اسعد‌آباد به سوی ولسوالی نرنگ در حرکت بوده‌اند.

در این حمله‌ی طالبان دو فرد ملکی کشته و سه تن دیگر زخمی شده‌اند. در ادامه‌ی خبرنامه‌ی وزارت داخله آمده است، در یک رویداد دیگر، هراس‌افگنان طالب شب دوشنبه یک فرد ملکی را به نام شهاب به اتهام ارتباط با دولت به قتل رسانده‌اند. بر اساس این خبرنامه، فرد یاد‌شده کارمند دولتی نبوده و ارتباطی هم با دولت نداشته است.

در جریان‌های سال‌های گذشته شورشیان طالبان در بعضی از موارد افراد ملکی را به اتهام همکاری یا ارتباط با دولت در شماری از ولایت‌های کشور به قتل رسانده‌اند. به تاریخ پنجم ماه سنبله سال گذشته، مقام‌های محلی فراه از سربریدن یک ملای مسجد توسط طالبان به اتهام همکاری با دولت خبر دادند.

پیش از این رویداد، طالبان ترویست پنج نفر را به اتهام همکاری با دولت در ولایت هلمند به دار آویختند. در همین حال، وزارت داخله‌ کشتن افراد ملکی توسط طالبان را با شدیدترین لحن محکوم و اعلام کرد، این کار شورشیان «ضدبشریت و دشمنی آشکار با مردم افغانستان» است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *