عبدالکریم متین والی پکتیکا

والی پکتیکا: افراد مسلح با موترهای ضد گلوله از پاکستان به پکتیکا وارد می شوند

 

اطلاعات روز: مقامات محلی در ولایت پکتیکا می گویند که افراد مسلح ناشناس با تجهیزات پیشرفته و موترهای ضد گلوله از خاک پاکستان وارد این ولایت می شوند.

عبدالکریم متین، والی پکتیکا به رسانه‌ها گفته‌است: ما مدارک و اسناد معتبر داریم که نشان می دهند افراد مسلح ناشناس از آن‌طرف دیورند وارد این ولایت شده و به هم‌کاری افرادشان به ولایت‌های دیگر انتقال می‌یابند.

متین می‌گوید این افراد از ولسوالی‌های گومل و برمل پکتیکا می‌گذرند و از راه‌های فرعی به پیش می‌روند.

به گفتۀ او افرادی که وارد خاک افغانستان می‌شوند لباس های متفاوت دارند و با جنگ‌افزارهای پیش‌رفته مجهز هستند و زنان نیز در جمع‌شان دیده می‌شوند. او می‌گوید که این افراد حتا در شماری از بخش‌ها خیمه برپا می‌کنند و به خاطر روشن‌کردن آن در شب، از جنراتورها استفاده می‌کنند.

والی پکتیکا گفته‌است که این افراد با زبان اشاره‌یی حرف می‌زنند و به خاطر خرید مواد اندک از ۵۰ تا ۱۰۰ دالر پول می‌پردازند.

آقای متین افزوده‌است نیروهای امنیتی بدون پاسخ شورای امنیت نمی‌توانند در برابر این موضوع عکس‌العمل نشان دهند و تا به حال این مسئله چندین بار به شورای امنیت در میان گذاشته شده اما پاسخی دریافت نگردیده‌است.

این در حالی‌ست که گفته می‌شود شمار زیادی از جنگ‌جویان خارجی به افغانستان وارد شده و در بخش‌های مختلف کشور جا گرفته‌اند.

پیش از این نورالحق علومی، وزیر داخلۀ افغانستان نیز گفته بود که جنگ‌جویان خارجی در بخش‌هایی از افغانستان مستقر شده‌اند و شماری از آنان می‌خواهند به طرف شمال کشور بروند.

این خبر در حالی منتشر می شود که قبلاً نیز والی پکتیکا گفته بود که شورای امنیت ملی به خانواده های داعش در این ولایت حدود 200 هزار دالر کمک نقدی کرده است.

اما حنیف اتمر مشاور امنیت ملی درجلسه امروز شورای امنیت، اتهامات والی پکتیکا را بی بنیاد و مغرضانه خواند.