زيدان: هيچ‌بازي‌کني 100 ميليون يورو نمي‌ارزد

اسطوره‌ی سابق ریال‌مادريد معتقد است که هيچ‌بازي‌کني 100 ميليون يورو ارزش ندارد. زين‌الدين زيدان در گفت‌و‌گويي مبلغي را که ریال‌مادريد براي جذب گرت بيل پرداخت، تحليل کرد. وي در پاسخ به اين سوال که آيا بازي‌کن ولزي 100 ميليون يورو مي‌ارزد، گفت: هيچ‌بازي‌کني اين‌قدر نمي‌ارزد.

اسطوره‌ی فرانسوي که در سال 2001 با انتقال از يوونتوس به مادريد با قيمت 75 ميليون يورو به گران‌قيمت‌ترين بازي‌کن وقت تبديل شده بود، تأييد کرد که خودش هم آن زمان آن قدر قيمت نداشته است. زيدان هم‌چنين توضيح داد که چه توصيه‌اي به بيل خواهد داد تا به او کمک کند و نقش خود را در ریال‌مادريد تشريح کرد. وي هم‌چنين درباره‌ی هم‌کاري با کريم بنزما صحبت کرد.

زيدان اظهار داشت: پيش از تمرينات قبل از فصل با آنچلوتي صحبت کردم و او دست‌ياران خود را در اختيار داشت. مجبور بوديم درباره‌ی نقشي که قرار بود من ايفا کنم، صحبت کنيم و به توافق برسيم. کلمنت، دست‌يار وي مراقب مسایل تکنيکي و تاکتيکي خواهد بود، در حالي که من بيش‌تر با بازي‌کنان ارتباط خواهم داشت. دوست دارم چيزهاي جديدي ياد بگيرم. کارلو هنوز‌هم همان آدمي است که دو سال در يوونتوس مي‌شناختم. کسي که بسيار کاريزماتيک است و مشورت مي‌کند.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا بيل ارزش پولي را که ریال براي وي پرداخته دارد، گفت: اين سوال را بايد پس از يک سوال پرسيد. 10 سال پيش من تأييد کردم که خودم 75 ميليون يورو نمي‌ارزم. امروز وسوسه‌ شدم که همين حرف را دوباره‌ بزنم که هيچ‌بازي‌کني اين قدر نمي‌ارزد؛ اما دو باشگاه بر سر اين مبلغ به توافق رسيدند. متأسفانه فوتبال همين است. فهميدنش سخت است؛ خيلي سخت است که هرچيزي را که امروز اتفاق مي‌افتد، بفهميم. اسطوره‌ی سابق ریال‌مادريد اضافه کرد: بيل تأثير حضورش را مي‌فهمد. او با مبلغ بسيار گزافي به بهترين باشگاه جهان آمده است. من اين مسئله را تجربه کردم و در سه ماه اول خيلي سخت بود. حتا فکر مي‌کردم بهتر است تيم را ترک کنم؛ اما اگر تنها روي اتفاقاتي که در زمين رخ داده تمرکز کنيم، همه‌چيز طبيعي مي‌شود. نقش من مطمئنا اين خواهد بود که توضيح دهم او بايد همان‌طور که مي‌داند بازي کند و نبايد فشار خيلي زيادي روي خودش بياورد. بيل بازي‌کني است که پتانسيل فوق‌العاده‌اي دارد و در سه سال گذشته اين را نشان داده است. او مطمئنا يکي از 3 بازي‌کن برتر دنيا است؛ اما هنوز‌هم جاي پيش‌رفت زيادي دارد.

وي ادامه داد: تنها يک بنزما در تيم وجود دارد. او مدت زيادي براي فرانسه گول نزده است. مي‌خواهم بنزمايي را ببينم که همه مي‌خواهند ببينند؛ بازي‌کني که هميشه بهترين نمايشش را ايفا مي‌کرد. او هنوز هم مي‌تواند کمک زيادي به فرانسه و مادريد بکند. زيدان تأکيد کرد: اگر من مجبور بودم دو توپ طلا را اهدا کنم؛ يکي را به کريستيانو و ديگري را به ريبري مي‌دادم. هر‌کدام از آن‌ها به اندازه‌ی ديگري شايستگي دريافت توپ طلا را دارند و اين مايه‌ی تأسف است که تنها يک جايزه وجود دارد و من نمي‌توانم رأي بدهم.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *