یک مرکز نظامی‌‌‌ پولیس در ولایت بغلان به دست طالبان افتاد

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت بغلان از سقوط یک مرکز نظامی‌‌‌ پولیس به دست گروه طالبان در ساحه‌ی دندغوری مرکز این ولایت خبر می‌‌‌‌دهند. فیروز‌الدین ایماق، معاون شورای ولایتی بغلان گفته که مرکز نظامی‌‌‌ موسی خان در ساحه‌ی دندغوری، در سه روز اخیر در محاصره‌ی گروه طالب بود که شامگاه روز جمعه به دست این گروه سقوط کرد.

آقای ایماق افزود که شورشیان طالب 15 میل کلاشینکوف، یک ماشیندار پیکا، یک موتر رِنجر و مقدار دیگری مهمات این مرکز را به محل دیگر انتقال داده‌اند. به گفته‌ی ایماق، 15 پولیس که در این مرکز در محاصره بودند، با وساطت ریش‌سفیدان محل، از محل خارج شده و مرکز را بدون مقاومت به طالبان وگذار کرده‌اند.

او گفت: «با وجودى که ما به مقام‌های ولایت بغلان و وزارت داخله گفتيم که اين مرکز نظامى اهميت استراتژيک دارد و شاهراه بغلان-بلخ را تهديد مي‌کند؛ اما به مرکز کمک نرسيد و سقوط کرد».

یک تن از باشندگان محل می‌‌‌‌گوید که طالبان سلاح و مهمات این مرکز را به ساحه‌ی کندهاری‌ها انتقال داده‌اند. او افزود: «‌ما در سه روز گذشته، از خانه‌هاى خود برآمده نمى‌توانستيم. طالبان و دولت، در برابر هم فير مي‌کردند. حالا وضعيت آرام است؛ اما مردم هنوز هم جرأت نمى‌کنند که از خانه‌هاى خود بیرون شوند.»

گروه طالبان با نشر خبرنامه‌ای گفته که مرکز نظامی‌‌‌ موسی خان را تصرف کرده، تمام سلاح و مهمات آن را در اختیار گرفته و در جریان درگیری 5 سرباز کشته، 8 تن زخمی‌‌‌ و 3 تن دیگر در حالت زخمی‌‌‌ اسیر شده‌اند. اما عبدالقیوم نیازی، معاون سرپرست ولایت بغلان گفته است که این مرکز نظامی‌‌‌ به شکل تاکتیکی و بدون این‌که به نیروهای امنیتی و مردم تلفات وارد شود، تخلیه شده است.

آقای نیازی افزود که نیروهای امنیتی مستقر در این ولایت نیاز به نیروی پشتیبان‌ و کمک‌ هوایی دارند و آن‌ها این موضوع را با وزارت دفاع و داخله مطرح کرده‌اند. نیازی هشدار داد، اگر نیروهای پشتبان‌ و کمک‌ها به بغلان نرسند، این ولایت وضعیت خوبی نخواهد داشت.