ولسوال “شهید حساس” ولایت ارزگان کشته شد

اطلاعات روز: مقام‌های محلی از ولایت ارزگان خبر می‌دهند که ولسوال ولسوالی شهید حساس، حوالی ساعت هشت صبح دیروز در اثر انفجار ماین کنار جاده‌ای کشته شده است.

دوست محمد نایاب، سخنگوی ولایت ارزگان با تأیید این رویداد  گفته که موتر حامل محمد اسماعیل خان، ولسوال شهید حساس حوالی ساعت هشت صبح دیروز زمانی با ماین کنار جاده‌ای برخورد کرد که از خانه به‌سوی دفتر کارش در حرکت بود.

آقای نایاب گفته که در این انفجار یکی از همراهان محمد اسماعیل خان زخمی شده که فعلا در شفاخانه تحت درمان قرار گرفته است.

این در حالی است که در روزهای اخیر طالبان بر پاسگاه‌های پولیس در شهر ترینکوت، مرکز این ولایت و در ولسوالی‌های ارزگان خاص، شهید حساس و دهراوود  حمله کرده‌اند.

دفتر رسانه‌های ولایت ارزگان به روز جمعه با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد که در این حملات چندین تن از نیروهای امنیتی و شورشیان طالب کشته شده‌اند. هم‌چنان باشندگان ولسوالی دهراوود گفته‌ که نبرد میان نیروهای امنیتی و شورشیان طالب در این منطقه جریان دارد و هر دو طرف از سلاح‌های سبک و سنگین علیه یک دیگر استفاده می‌کنند.

مسئولیت این حملات را شورشیان طالب بر عهده گرفته و ادعا کرده بود که در چند روز اخیر چندین پاسگاه پولیس را در ولایت ارزگان به تصرف خود درآورده و ده‌ها تن از نیروهای امنیتی را کشته‌اند.

اما تاکنون شخصی یا گروه مسئولیت کشتن محمد اسماعیل خان را به عهده نگرفته است.