روماريو: مسي مانند انشتین و نيوتن است

ستاره‌ی پيشين تيم ملي برازيل با تمجيد از فوق ستاره‌ی آرجانتيني بارسلونا، ضريب هوشي وي را در حد معروف‌ترين فيزيک‌دان تاريخ دانست. روماريو، ستاره‌ی پيشين تيم ملي برازيل که همراه با طلايي‌پوشان آمريکاي جنوبي در جام جهاني 1994 خوش درخشيد، ادعا کرد مبتلا بودن ليونل مسي به سندروم آسپرگر از اين بازي‌کن آرجانتيني يک نابغه ساخته است.

کم‌رويي و خجالتي بودن جزو خصلت‌هاي رفتاري افراد مبتلا به سندروم آسپرگر است؛ اما به عقيده‌ی روماريو تمام اثراتي که اين سندروم روي برترين بازي‌کن فوتبال جهان در 4 سال اخير گذاشته، مثبت بوده است.

عضو پارلمان برازيل که خود سابقه‌ی بازي در بارسلونا را هم دارد، در صفحه‌اش در يکي از شبکه‌هاي اجتماعي نوشت: «‌مسي مبتلا به اوتيست (درون‌گرايي) خفيف است که به او اجازه مي‌دهد بهتر از سايرين روي کارش زوم و تمرکز کند». روماريو در ادامه با ادعاي اين‌که برخورداري از اين سندروم به مسي کمک کرده بازي‌هاي به مراتب بهتري را ارائه کند، نوشت: «نيوتن و انشتین هم تا حدي به اوتيسم مبتلا بودند. اميدوارم که مسي مانند اين 2 نفر، هر روز از ديروز بهتر شود و به کار خود براي نشان دادن سبک منحصربه‌فرد بازي‌هاي زيبايش ادامه دهد».

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *