ناامنی‌ها در شهر پلخمری سبب بسته شدن دروازه‌های مکتب شدند

اطلاعات روز: خبرها حاکی از آن است که افزایش حملات، درگیری‌ها و موشک‌پراگنی‌های اخیر در شهر پلخمری مرکز ولایت بغلان سبب بسته شدن مکتب‌ها در این شهر شده و دانش‌آموزان نیز جرأت نمی‌کنند که به درس‌های شان حاضر شوند.

شورای ولایتی بغلان هشدار داده است که اگر حکومت در تأمین امنیت این شهر توجه نکند بغلان به ناامن‌ترین ولایت مبدل خواهد شد.

عبدالرشید، سرپرست ریاست معارف بغلان گفته که از سه روز بدین‌سو دانش‌آموزان به علت هراس موشک پراگنی‌ها به مکتب حاضر نمی‌شوند.

سرپرست ریاست معارف بغلان می‌گوید: «ما دانش‌آموزان را یک روز رخصت کردیم؛ اما روزهای چهار شنبه و پنج شنبه خود دانش‌آموزان به مکتب نیامده‌اند که این کار سبب نگرانی ما است»

هم‌چنان اعضای شورای ولایتی بغلان می‌گویند که اوضاع امنیتی این ولایت در حال بدتر شدن است. آن‌ها از حکومت خواسته که به بغلان توجه کند در غیر آن با واکنش جدی مردم روبرو خواهد شد.

داکتر صفدر محسنی، رییس شورای ولایتی بغلان می‌گوید: «ما از افزایش ناامنی‌ها در بغلان نگران هستیم و اگر دولت توجه نکند مردم به جاده‌ها می‌ریزند و قیام می‌کنند».

در همین حال شماری از اعضای شورای ولایتی بغلان ادعا دارند که برخی از مقام‌های محلی این ولایت با طالبان سازش کرده‌اند. بسم الله عطاش، عضو این شورا می‌گوید: «هم مقام‌های محلی بغلان و هم جنرالان بغلان با طالبان سازش کرده‌اند و به طالبان موقع می‌دهند تا جنگ را ادامه دهند».

این نگرانی‌ها به جایی رسیده‌اند که بسیاری از مکتب‌های دولتی و خصوصی و نیز برخی از مرکزهای آموزشی مجبور شده‌اند تا دانش‌آموزان را برای چند روز رخصت کنند. مسئولان این مکتب‌ها می‌گویند که موشک‌پراگنی‌های اخیر آنان را مجبور کرده با برخی از مکتب‌های آسیب‌پزیر را رخصت کنند.

این در حالیست‌که ناامنی‌ها از چندی به دین‌سو در ولایت بغلان افزایش یافته است. در پیوند به این موضوع شماری از اعضای شورای ولایتی بغلان می‌گویند که سرپرست بودن پست‌های والی و فرمانده پولیس بغلان سبب شده است تا ناامنی‌ها افزایش یابند. آنان از رهبران حکومت وحدت ملی می‌خواهند تا درین باره بی‌توجهی نکنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *