400 تن از گروه طالبان در دو ماه اخیر در غرب کشور کشته شده‌اند

اطلاعات روز: مقام‌های امنیتی در حوزه‌ی غرب کشور می‌گویند که در دو ماه گذشته، 400 تن از شورشیان گروه طالب در ولایت‌های هرات، فراه، غور و بادغیس کشته و نزدیک به 350 تن دیگر زخمی شده‌اند.

جنرال محمد جاهد، فرمانده قول اردوی 207 ظفر در غرب کشور به روز پنج شنبه در نشست خبری گفت که تلفات وارد شده بر گروه طالبان در جریان 32 عملیات مشترک نیروهای امنیتی افغانستان در 39 ولسوالی این حوزه صورت گرفته است.

جاهد گفت: «آماری که ما از منابع مختلف در دست داریم، تاکنون بیشتر از ۴۰۰ طالب مسلح کشته شدند که این آمار دقیق است و اجساد شان در میدان نبرد باقی مانده و هم‌چنان بیشتر از ۳۵۰ طالب دیگر زخمی شدند و ۹۰ عراده وسایط مختلف طالبان و مقدار زیاد سلاح و مهمات آنان بدست آمده است.»

او افزود که اکثر این عملیات در ولسوالی‌های بالابلوک، گلستان، پشت رود ولایت فراه، چهار سده ولایت غور و بالامرغال ولایت لادغیس راه اندازه شده بود.

هم‌چنان پاسوال عبدالمجید روزی، فرمانده پولیس هرات در این نشست خبری گفت که از مجموع عملیات مشترک نیروهای امنیتی افغان در غرب کشور، ۱۲ عملیات در هرات راه اندازی شده که در نتیجه‌ی آن ده‌ها طالب مسلح کشده شده‌اند.

آقار روزی گفت: «در عملیات که در هرات راه اندازی شده بود، ۵۹ طالب مسلح  کشته، ۳۱ تن زخمی و ۱۷ تن از آنان را دست‌گیر کردیم و هم‌چنان ۵۱  تن از تروریستان، آدم‌ربایان و دزدان را از داخل شهر هرات بازداشت کردیم».

اما تاهنوز طالبان در این مورد چیزی نگفته است.

در ماه‌های اخیر حملات شورشیان طالب حملات شان را بر ولسوالی‌های در حوزه غرب کشور افزایش داده و بیشتر این حملات در ولسوالی‌های شیندند هرات، چهارسده غور، جوند بادغیس، و مرکز ولایت فراه راه اندازی گردیده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *