سیل در جوزجان و سمنگان جان هفت تن را گرفت

اطلاعات روز: مقام‌های ولایت جوزجان می‌گویند که جاری‌شدن سیل در ولسوالی درزاب این ولایت جان دست‌کم شش تن را گرفت و صدها‌ خانه، باغ، دکان و سربندهاى آب را تخريب نموده و صدها رأس مواشى را نیز از بين برده است.

عبدالرحمان محمودی، معاون والی جوزجان گفته که شب سه‌شنبه به اثر بارندگی شدید و جاری‌شدن سیل در این ولسوالی، به هفت روستا آسیب رسیده است. به گفته‌ی محمودی، در نتیجه‌ی جاری‌شدن سیل دست‌کم شش تن کشته شده‌اند که جسد سه نفر آنان پیدا شده و جسد سه تن دیگر ناپدید است. محمودی گفت که این افراد سوار یک موتر بودند که سیل موتر حامل آن‌ها را واژگون کرد‌.

از سویی هم، سیل در چهار ولسوالى سمنگان، یک تن را کشته و ده‌ها منزل مسکونی را تخریب کرده است. بارندگی شدید در عصر روز دو‌شنبه در ولسوالی‌هاى دره‌ی صوف پايين، دره‌ی صوف بالا، خُرم‌سارباغ و روى دوآب باعث جارى‌شدن سیلاب شد که در نتیجه‌ی آن زمين‌هاى زراعتى زيادى از بین رفت.

فخرالدين مبارز، ولسوال دره‌ی صوف پايين‌ گفت که سيل از قريه‌ی لعل‌خيل اين ولسوالى، يک چوپان را نیز برده و جسد او در ولسوالى کشنده‌ی ولايت بلخ پیدا شده است.

هم‌چنان فضل‌الدين جسور، ولسوال دره‌ی صوف بالا گفت که در اثر جارى‌شدن سیل، روز دو‌شنبه در قریه‌ی بينى‌منگ اين ولسوالى، ٩ منزل تخريب گرديده است. در ولسوالی‌های خُرم‌سارباغ و روی دوآب نیز جاری‌شدن سیلاب چندین خانه‌ی مسکونی را تخریب و زمین‌های زراعتی را از بین برده است.

پیش از این حدود يک‌ماه قبل سيل در مرکز اين ولايت و ولسوالى خُرم‌سارباغ، ٤٤ منزل را تخریب و برخى زمين‌هاى زراعتى را نيز از بین برده بود. بارندگی‌های شدید در فصل بهار در شماری از ولایت‌های کشور معمولاً سبب جاری‌شدن سیل می‌شود که تلفات و آسیب‌هایی را به دنبال دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *