عملیات گسترده‌ی طالبان در ولسوالی کشک کهنه‌‌ی ولایت هرات

اطلاعات روز: خبرها از ولایت هرات حاکی از آنند که صبح روز جمعه، بیش از یک‌هزار شورشی طالب حمله‌های گسترده‌‌ای را در ولسوالی کشک کهنه‌ی این ولایت به راه انداخته‌اند.

عبدالرسول جمشیدی، یکی از اعضای شورای ولایتی هرات با تأیید این رویداد به صدای امریکا گفته که درگیری میان ‌طالبان و نیروهای امنیتی از صبح دیروز آغاز شد و اکنون در 20 کیلومتری مقر ولسوالی کشک کهنه جریان دارد.

به گفته‌ی جمشیدی، افراد طالبان از ولایت بادغیس و ولسوالی رباط‌سنگی هرات با هم یک‌جا شده و از چند منطقه بر این ولسوالی حمله کرده‌اند. به گفته‌ی او، تا کنون هشت قریه‌ی این ولسوالی، از جمله مناطق چشمه‌ی خاکی، علی‌آباد ، شاهپوری، قلعه‌ی غفور و قلعه‌ی محمد‌آباد در کنترول شورشیان طالب درآمده است.

از سویی هم، آقای جمشیدی گفته که افراد طالبان شماری از موسفیدان این مناطق را به منظور شناسایی محل بود‌و‌باش سربازان پولیس لت‌و‌کوب کرده‌اند. به گفته‌ی این عضو شورای ولایتی هرات، تا کنون دست‌کم چهار تن از افراد طالبان کشته و بیش از ده تن آنان زخمی شده‌اند. در همین حال، او از مفقود‌شدن چهار یا پنج سرباز پولیس محلی از آغاز درگیری تا کنون خبر داده است.

جمشیدی هشدار داده که اگر نیروهای هوایی و زمینی به کمک این سربازان نرسند، امکان سقوط این ولسوالی وجود دارد.

هم‌چنان تاج‌محمد جاهد، فرمانده قول اردوی 207 ظفر در غرب کشور با تأیید این رویداد گفته که افراد طالبان بین ۴٠٠ تا ٥٠٠ تن می‌باشند که تا‌به‌حال تلفات سنگینی را متقبل شده‌اند. آقای جاهد گفته که نیروهای کمکی به این مناطق اعزام شده‌اند.

اما گروه طالان تا کنون این حمله‌ها را تأیید نکرده و در باره‌ی آن چیزی نگفته است.

این در حالی‌ست که شامگاه روز پنج‌شنبه نیز دست‌کم ٢٠٠ طالب مسلح بر پاسگاه‌های سربازان پولیس در ولسوالی اوبه‌ی ولایت هرات حمله کردند که بعد از چند ساعت درگیری، دو طالب مسلح کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *