مجلس‌ نمایندگان و سنا از تیم ملی فوتبال کشور تقدیر کردند

مجلس نمایندگان دوشنبه (25 سنبله 1392) از تیم ملی فوتبال کشور تقدیر به عمل آورد. عبد‌الرووف ابراهیمی، رییس مجلس گفت: همه‌ی اعضای  مجلس تصمیم گرفته‌اند به استقبال از افتخارآفرینان کشور به مناسبت قهرمانی جنوب آسیا، لوح تقدیر مجلس نمایندگان را به فدراسیون تیم ملی فوتبال اهدا نمایند. آقای ابراهیمی هم‌چنان گفت که بزرگ‌ترین دست‌آورد پیروزی تیم فوتبال کشور زنده ساختن احساسات ملی و انگیزه‌های وحدت ملی در میان مردم می‌باشد.

نقیب‌الله فایق، رییس کمسیون صحت، تربیت بدنی و جوانان با توجه به وضعیت ورزش در کشور گفت: ورزش‌کاران کشور ما در سال گذشته 400 مدال و درجریان امسال تا‌کنون بیش از 200 مدال را در بخش های مختلف  ورزشی به ارمغان آورده‌اند. وی گفت که  پیروزی تیم ملی فوتبال چهره‌ی جدیدی از افغانستان را به جهان نشان داد، افغانسانی که به انتحار و تریاک و فساد مشهور بود، این‌بار جوانان نام و دید دیگری را از افغانستان به نمایش گذاشتند.

کرام‌الدین کرام، رییس فدراسیون تیم ملی با توجه به مشکلات تیم ملی گفت که پیروزی و قهرمانی جنوب آسیا مسئولیت ما را بیش‌تر ساخته و ما برای به دست آوردن موفقیت‌های برتر نیاز به حمایت داریم. وی هم‌چنان گفت، ما بودجه‌ی کافی برای دست‌رسی به امکانات لازم نداریم و برای حفاظت از این دست‌آورد نیاز به حمایت داریم. تیم ملی فوتبال کشور بدون کدام امکاناتی توانست موفقیتی را در سطح جنوب آسیا کسب کند، بنا‌براین، برای موفقیت بیش‌تر، نیاز است که بیش‌تر مورد توجه قرار بگیرد.

در نشست دیروز مجلس نمایندگان در حدود 90 هزار دالر آمریکایی از سوی نمایندگان مجلس به فدراسیون تیم ملی کشور کمک صورت گرفت. هم‌چنان یک ملیون افغانی پول نقد نیز از سوی نمایندگان مجلس از معاش سه روزه‌ی آن‌ها جمع‌آوری شده بود، به تیم ملی فوتبال اهدا گردید.

مجلس نمایندگان هم‌چنان در نشست دیروز از حسین صادقی، قهرمان ووشوی در جهان و بازی‌گر سینمای هالیوود نیز تقدیر نمود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *