وزیر داخله برای بررسی اوضاع امنیتی به غزنی رفت

اطلاعات روز: به دنبال افزایش موارد گروگان‌گیری در روزهای اخیر در مسیر راه‌های ولسوالی‌های ولایت غزنی به مرکز این شهر، نورالحق علومی، وزیر داخله روز گذشته برای بررسی وضعیت امنیتی راه‌ها به این ولایت سفر کرد.

محمدعلی احمدی، معاون ولایت غزنی گفته است که آقای علومی در این سفر وضعیت راه‌ها را در صحبت با مقام‌های محلی ارزیابی کرد و دستور داد که شمار نیروهای امنیتی در مسیرهای ناامن افزایش یابد.

به گفته آقای احمدی، بر اساس این دستور ۱۰ پاسگاه در مسیر شهر غزنی- قیاق و چند پاسگاه دیگر در مسیر شهر غزنی-جاغوری ایجاد و ۲۰۰ مأمور پولیس محلی در این مسیر‌ها مستقر خواهند شد.

در همین حال خبرها از ولایت غزنی حاکی از آن است  هنگامی که وزیر داخله با مقام‌های محلی غزنی در ساختمان این ولایت نشست داشتند، یک مزایل در نزدیکی ساختمان ولایت برخورد کرده است.

نصیر احمد فقیری، عضو شورای ولایت غزنی در صفحه فیس‌بوک خود نوشته، یک فیر مردمی مزایل در فاصله‌ی 15متری جمع نمایندگان شورای ولایتی غزنی برخورد کرد که خوشبختانه هیچ تلفات در پی نداشت. به گفته‌ی فقیری، این رویداد هنگامی بود که وزیر داخله و شماری از نمایندگان مردم غزنی در مجلس در مقام ولایت حضور داشتند.

در همین حال معاون ولایت غزنی گفته است که موارد گروگان‌گیری در دو مسیر غزنی_ جاغوری و غزنی_ قیاق به شدت افزایش یافته و حتا گاه در یک روز تا سه مورد گروگان‌گیری هم اتفاق افتاده است.

او گروه طالبان را مسئول ناامنی در این راه‌ها دانسته و گفته که شماری از دسته‌های شورشی زیر عنوان «کماندوی اسلامی» و شماری دیگر زیر نظر شورای کویته در این مناطق فعالیت می‌کنند.

این در حالی‌ست که در هفته‌ی گذشته سه مورد گروگان‌گیری در این ولایت رخ داد. بیشتر ربوده شده‌ها باشندگان ولسوالی جاغوری این ولایت می‌باشند. در یک مورد که چهار نفر از باشندگان جاغوری از سوی افراد مسلح ربوده شده بودند، چند روز بعد اجساد آن‌ها در کنار سرگ یافت شد.

12تن دیگر از باشندگان این ولسوالی که به روز سه شنبه هفته‌ی گذشته ربوده شده بودند، چهار روز بعد رها شدند.

این گروگان‌گیری‌ها باعث اعتراض مسافران و باشندگان ولایت غزنی شده است. آن‌ها دولت را متهم به بی‌توجهی نسبت به امنیت راه‌ها در این ولایت می‌کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *