کاروان حامل جنرال دوستم در فاریاب مورد حمله طالبان قرار گرفت

اطلاعات روز: منابع نزدیک به جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری گفته‌اند که کاروان حامل جنرال دوستم روز گذشته، 30 اسد در ولایت فاریاب مورد حمله افراد گروه طالبان قرار گفته است.

گفته شده که در این حمله به جنرال دوستم و همراهانش آسیبی نرسیده است.

پس از این حمله، بین محافظان جنرال دوستم و طالبان درگیری شدید رخ داده که به گفته‌ی یکی از همراهان دوستم، در این درگیری ۸ نفر از مخالفان مسلح کشته و ۱۳ نفر دیگر از آن‌ها به همراه سلاح و مهمات‌شان به دست نیروهای محافظ آقای دوستم افتاده‌اند.

این حادثه در منطقه‌ی بنام چهارشنبه، در بازار ولسوالی قصیار فاریاب، زمانی رخ داده که کاروان حامل دوستم از این ولسوالی به سوی ولسوالی غورماچ در حرکت بوده است.

تاکنون فردی یا گروهی به شمول طالبان مسئولیت حمله به کاروان جنرال دوستم را بر عهده نگرفته است.

اما عنایت الله بابر فرهمند، عضو مجلس نمایندگان و از نزدیکان جنرال دوستم گفته که مهاجمان از طالبان محلی بودند.

این در حالی‌ست که جنرال دوستم از حدود بیست روز پیش به ولایت‌های شمال کشور به ویژه ولایت فاریاب رفته و عملیات نیروهای امنیتی کشور، علیه گروهای شورشی را شخصاً فرماندهی می‌کند.

ولایت‌های شمالی از جمله تخار، قندوز، فاریاب و سرپل در ماه‌های اخیر به شدت ناامن شده و گروه‌های تروریستی در روستاهای این ولایت‌ها با نیروهای امنیتی درگیری‌های خونینی داشته‌اند.

گزارش‌ها از شمال کشور حاکی از آن است که نیروهای امنیتی در بخش‌های از این ولایت‌های پیش‌روی خوبی داشته‌اند. چند روز پیش، جنرال دوستم گفته بود که در عملیات نیروهای امنیتی تحت رهبری وی اکثر مناطق ولایت فاریاب از وجود طالبان پاک‌سازی شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *