اقدام امنیت ملی را در احضار و تحقیق از مدیر مسئول روزنامه اطلاعات محکوم می‌کنیم

منبع: مرکز خبرنگاران افغانستان

کابل: مدیر مسئول روزنامه اطلاعات روز می‌گوید که به اتهام گردانندگی صفحه «کابل تکسی» به اداره امنیت ملی احضار و برای چندین ساعت تحت تحقیق قرار گرفته است.

ذکی دریابی در صفحه فیس بوک خود نوشته است که این اقدام به دستور حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی رییس جمهور صورت گرفته است.

به گفته دریابی، حنیف اتمر در جلسه شورای امنیت ملی کشور ضمن شکایت از نامبرده، وی را متهم کرده بود که گرداننده صفحه کابل تکسی (kabul taxi) است.

مدیرمسئول روزنامه اطلاعات روز گفته است: «حاصل این جلسه شورای امنیت ملی کشور این شده بود که ذکی دریابی باید به ریاست امنیت ملی خواسته شود و از او تحقیق شود و من امروز به درخواست این اداره رفته بودم و بیشتر از چند ساعت به سوال‌های آنان پاسخ گفتم.»

وی افزوده است: «در پایان تحقیق هیچ سندی که نشان بدهد من گرداننده این صفحه هستم، در اختیار آن‌ها نبود. ضمن این‌که یک بار دیگر تأکید می‌کنم که این صفحه از من نیست، برای گرداننده صفحه کابل تاکسی آرزوی درخشش بیشتر می‌کنم. اما حرف من با مشاور امنیت ملی کشور بماند برای فردا. فردا در اطلاعات روز برای آقای اتمر سلام وکلامی تقدیم خواهم کرد.»

کابل تکسی یک صفحه پر طرف‌دار در شبکه اجتماعی فیس بوک است که با دیدی طنزی و انتقادی مسائل روز افغانستان را بازتاب می‌دهد.

مرکز خبرنگاران افغانستان، احضار و بازپرسی از مدیر مسئول روزنامه اطلاعات روز به اتهام گردانندگی این صفحه طنزی-انتقادی، صرف نظر از این‌که وی مسئول این صفحه باشد یا نه، خلاف قانون رسانه‌های همگانی و گامی در راستای محدود کردن آزادی بیان می‌شمارد و آن را محکوم می‌کند.

این نهاد از رییس جمهور می‌خواهد که مطابق با تعهداتی که در زمینه حمایت و تقویت آزادی فعالیت رسانه‌ای و آزادی بیان داده است، این موضوع را از نزدیک بررسی کند و در صورتی که مشاور امنیت ملی کشور در پس این کار باشد به موضوع به صورت جدی رسیدگی نماید.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *