آتش‌سوزی در یک شرکت گاز در هرات 11 کشته برجا گذاشت

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت هرات در غرب کشور از آتش‌سوزی در یک شرکت گاز در این ولایت خبر داده می‌گویند که در پی آن 11 تن کشته و شماری هم زخمی شده‌اند.

این مقام‌ها می‌گویند که این آتش‌سوزی شب سه شنبه در پی انفجار یک تانکر گاز رخ داد و بعد دو شرکت گاز دیگر نیز آتش گرفتند. آن‌ها می‌گویند که این حادثه ساعت 9 شب اتفاق افتاد و تا ساعت 3 بامداد ادامه یافت.

احسان‌الله حیات، سخن‌گوی والی هرات گفته که دست کم یازده نفر در نتیجه‌ی این رویداد کشته شده‌اند.

به گفته‌ی این مقام‌ها، قربانیان این انفجار شماری از ساکنان محلی از جمله کودکان بوده‌اند. هم‌چنان گفته می‌شود که تعدادی از کارکنان شرکت‌های گاز هم در میان تلفات این حادثه هستند.

محمد رفیق شیرزی، سخن‌گوی شفاخانه‌ی مرکزی هرات می‌گوید که هجده زخمی آتش‌سوزی به شفاخانه منتقل شده‌اند که وضعیت چهار نفر آن‌ها وخیم بود. این چهارنفر برای تداوی به ایران انتقال یافته‌اند.

گفته میشود که در نتیجه‌ی این آتش‌سوزی مردم زیادی در خانه‌های شان آسیب دیده‌اند.

هم‌چنان گفته شده که این انفجارها بسیار قوی بوده و شعله‌ی آتش از قسمت‌های دور دست شهر هرات دیده می‌شده است.

مسئولان محلی گفته‌اند که در اثر این رویداد دو شرکت گاز آتش گرفته و برآوردهای ابتدایی نشان می‌‎دهد که دست‌کم ۴۲ میلیون افغانی خسارت مالی برجا گذاشته است.

علت این آتش سوزی بی احتیاطی کارکنان شرکت‌های گاز عنوان شده است.

آتش سوزی در ذخایر نفت و گاز در کشور واقعه‌ای تازه نیست و پیش از این هم حوادث بزرگ آتش‌سوزی به دلایل مختلف از جمله بی‌توجهی به استانداردهای نگهداری مواد سوختی و بی‌احتیاطی و بی‌دقتی در مسایل ایمنی، سبب آتش‌سوزی‌های بزرگ در ذخایر نفت و گاز شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *