امنیت ملی: 30 تن از سازمان‎دهندگان حمله‌های انتحاری اخیر کابل بازداشت شدند

اطلاعات روز: ریاست عمومی امنیت ملی با نشر خبرنامه‌ای از بازاشت 30 تن از اعضای شبکه‌ی حقانی و شورای پیشاور که در حمله‌های اخیر کابل دست داشتند، خبر داده است.

به گفته‌ی امنیت ملی، 26 تن از این تروریستان در پیوند به چهار حمله اخیر کابل (منطقه‌ی شاه شهید، میدان هوایی، مکروریان چهارم و مجلس نمایندگان) بازداشت شده‌اند.

همچنان قاری جانان، ولسوال نام‌نهاد شورای پشاور برای ولسوالی ده سبز و اسرار احمد، ملک و مصطفی از سرگروه‌هان حقانی نیز بازداشت شده‌اند.

در خبرنامه‌ی امنیت ملی آمده که این افراد اعضای شبکه‌ی حقانی و شورای پیشاور گروه طالبان هستند و این «یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های تروریستی» است که تا کنون توسط مأموران  امنیت ملی بازداشت شده است.

همچنان امنیت ملی افزوده که این افراد در صدد طرح‌ریزی سیزده پلان تروریستی دیگر در شهر کابل بودند. این افراد قصد داشتند که بر ارگ ریاست جمهوری ، ریاست امنیت ملی واقع شش درک، وزارت دفاع ملی، سفارت ایالات متحده مریکا، فرماندهی پولیس ولایت کابل، مجلس نمایندگان و دانشگاه خاتم‌النبیین حمله‌های را به راه بیاندازند.

در همین حال در خبرنامه‌ی امنیت ملی آمده که قطعات خاص این ریاست در هفته‌ی اخیر، دو موتر باربری مملو از مواد انفجاری را کشف و ضبط نمودند که قرار بود از ولایت پکتیکا عبور و به استقامت ولایت‌های مرکزی انتقال یابد. در این دو محموله، حدود سیزده تُن مواد انفجاری جابه‌جا شده بود و قصد داشتند تا مواد انفجاری را به همین افراد بازداشت شده برسانند.

مقداری وسایل عملیات انتحاری و مواد منفجره هم با این افراد به دست مأموران امنیت ملی افتاده است.

ویدیوی که از سوی امنیت ملی به نشر رسیده نشان می‌دهد که افراد بازداشت‌شده به دست داشتن در سازمان‌دهی و کمک به حمله‌های اخیر و همچنین حملاتی در روزهای آینده اعتراف می‌کنند.

دو هفته پیش در یک روز، سه حمله انتحاری در شهر کابل رخ داد که در مجموع دست‌کم 60 تن از غیرنظامیان، پولیس و نیروهای خارجی کشته شدند. بمب‌گذاری در شاه شهید در شرق کابل یکی از نیرومندترین انفجارها در شهر کابل خوانده شده است.

گروه طالبان مسئولیت دو حمله دیگر به عهده گرفت، اما بمب‌گذاری انتحاری شاه شهید را به عهده نگرفته و گفت که در حال گردآوری اطلاعات درباره‌ی آن است.

آگاهان معتقدند که طالبان معمولاً مسئولیت بمب‌گذاری‌هایی را که آمار بالای تلفات غیرنظامیان را در پی داشته باشد، به عهده نمی‌گیرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *