طالبان بر ولسوالی ناهور غزنی حمله کردند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت غزنی می‌گویند که طالبانِ تروریست شب سه شنبه به صورت گروهی بر ولسوالی ناهور این ولایت حمله کرده‌اند.

به گفته‌ی آنان در این رویداد تنها یک سرباز پولیس زخمی شده و طالبان پس از سه ساعت درگیری عقب‌نشینی کردند.

موسی خان اکبر زاده، سرپرست ولایت غزنی با تایید این رویداد گفته که این حمله طالبان ساعت یک شب سه شنبه صورت گرفته است.

در همین حال، جمعه‌ علی شفایی، ولسوال ناهور گفته، طالبان از سه طرف بر این ولسوالی حمله کردند. به گفته‌ی او، طالبان باشندگان محل در ولسوالی ناهور را تهدید به مرگ کرده‌اند.

ولسوالی ناهور از امن‌ترین ولسوالی ولایت غزنی در ۱۵ سال گذشته بوده است. این ولسوالی در ۹۵ کیلومتری شمال شهر غزنی موقعیت دارد و سرحد طولانی با ولسوالی‌های جغتو و جلگه ولایت میدان وردک دارد.

در ولسوالی‌های جغتو و جلگه میدان وردک طالبان به صورت گسترده فعالیت دارند.

غلام سخی زابلی، نماینده مردم ناهور در شورای ولایتی غزنی نیز گفته است که طالبان از منطقه «خوات» که با جلگه میدان وردک سرحد مشترک دارد، بالای ناهور حمله کرده اند.

به گفته‌ی زابلی طالبان در این حمله یک تانک و سه عراده موترسایکل پولیس را با خود برده‌اند و یک پاسگاه را نیز آتش زده اند.

طالبان برای رسیدن به مرکز ولسوالی ناهور باید ساعت‌ها راه را طی کنند و از کوه‌ها بگذرند؛ زیرا فاصله زیاد و کوه‌های صعب العبور بر سر راه شان قرار دارد. هنوز مشخص نیست که چگونه این حمله سازماندهی شده است.

در سال‌های گذشته نیز طالبان دو بار بر مرکز رای دهی منطقه «قرناله» ناهور حمله کرده‌اند که با مقاومت مردم محل روبه‌روشده و شکست خوردند.

در همین حال خبرها از ولسوالی اندر این ولایت حاکی است که یک فرمانده قیام مردمی با پنج نفر از افرادش توسط گروه طالبان کشته شدند.

شفیق ننگ صافی، سخن‌گوی ولایت غزنی گفته در این رویداد سه نفر دیگر از این نیروهای قیام مردمی زخمی شده‌اند.

به گفته او در درگیری که در محل رخ داده سه عضو طالبان نیز کشته و پنج نفرشان زخمی شدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *