مردم و فرماندهان پیشین جهادی فاریاب، از نیروهای امنیتی اعلام حمایت کردند

 اطلاعات روز: شماری از شهروندان و فرماندهان پیشین جهادی در شهر میمنه، مرکز ولایت فاریاب در شمال کشور در یک راه‌پیمایی، از نیروهای امنیتی افغان اعلام حمایت کرده و نیز بیان داشتند که غم ولایت قندوز غم همه‌ی مردم افغانستان می‌باشد.

راه‌پیمایی برای حمایت از نظامیان افغان در امر سرکوب مخالفان مسلح دولت و گروه طالبان، روز گذشته با حضور شماری از مقامات نظامی، فرماندهان پیشین جهادی، بزرگان اقوام و باشندگان ولایت فاریاب در شهر میمنه برگزار شد.

شرکت کنندگان این راه‌پیمایی حمله‌ی گروه طالبان را در شهر قندوز را شدیداً محکوم و اعلام کردند که نیروهای امنیتی افغان توانایی دفاع از هرگونه تحرکات مخالفان مسلح دولت و گروه طالبان را دارند و مردم نیز از این نیروها پشتیبانی می‌کنند.

آنان تأکید کردند که در صورت نیاز، در کنار نیروهای امنیتی کشور برای تأمین امنیت ایستاده و در برابر دشمنان مبارزه خواهند کرد.

شرکت کنندگان گفتند که: «نظامیان افغان فرزندان واقعی این سرزمین می‌باشند که در برابر تروریست‌ها و دشمنان مبارزه می‌کنند.»

حاجی رحمت‌الله ترکستانی، یکی از فرمانده‌هان پیشین جهادی که در حاشیه‎ی این گردهم‌آیی با خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «مردم و شهروندان ولایت فاریاب به‌شمول فرمانده‌هان پیشین مجاهدین از نیروهای امنیتی افغان حمایت کرده و در کنار این نیروها قرار دارند.»

در همین حال بریالی بشریار پروانی، آمر امنیت پولیس ولایت فاریاب از همکاری و کمک مردم این ولایت ابراز خرسندی کرده و عده سپرده تا یک قطره خون در رگ‌های نظامیان افغان باشد از خاک، وطن و مردم حمایت و دفاع می‌کنند.

ولایت فاریاب در شمال کشور از ولایت‌های نسبتاً ناآرام به شمار می‎رود که در برخی از ولسوالی‌های آن مخالفان مسلح دولت حضور دارند و هر از گاهی با نیروهای امنیتی افغان درگیر می‌شوند. در حال حاضر نیز جنگ در بخش‌های از این ولایت جریان دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *