امنیت ملی: یک فرد انتحاری که قصد حمله در شهر کابل را داشت، بازداشت شد

اطلاعات روز: ریاست عمومی امنیت ملی با نشر خبرنامه‌ای از بازداشت یک فرد انتحاری که قصد انجام حمله انتحاری در شهر کابل را داشت، خبر داده است.

امنیت ملی نوشته: «فرد انتحاری قصد داشت با استفاده از یک بَیک مملو از مواد انفجاری حمله انتحاری را بالای حوزه هشتم امنیتی پولیس انجام دهد که قبل از انجام حمله توسط مأموران ریاست عمومی امنیت ملی بازداشت گردیده است

فرد انتحاری بازداشت شده در تحقیقات از سوی مأموران امنیت ملی اعتراف کرده که تعلیمات انتحاری را در مدرسه «فیض‌المدارس شمشتو» در پشاور فرا گرفته و از سوی شبکه‌ی حقانی به قصد انجام حمله انتحاری بالای حوزه هشتم امنیتی پولیس به کابل اعزام گردیده بود.

شبکه‌ی حقانی از جمله گروه‌های ترورییستی هستند که در افغانستان بارها حملات تهاجمی و انتحاری را به راه انداخته‌ است. به روز یک شنبه هفته‌ی جاری امنیت ملی خبر داد که مأموران این اداره دو فرد انتحاری مربوط شبکه‌ی حقانی که به منظور انجام حملات پی در پی انتحاری به شهر کابل فرستاده شده بودند، را قبل از انجام حمله انتحاری، از بین برده‌اند.

این درحالی‌ست که دو شنبه شب، سه فرد مهاجم در سه راهی علاوالدین، در منطقه‌ی دارالامان شهر کابل، نخست یک انفجار را انجام دادند و بعد وارد یک خانه مسکونی شدند.

درگیری میان نیروهای امنیتی و سه مهاجم از ساعت هشت دو شنبه شب تا ساعات 7 صبح روز سه شنبه جریان داشت که در نتیجه با کشته شدن مهاجمان، درگیری خاتمه یافت.

صدیق صدیقی، سخن‌گوی وزارت داخله امروز در یک نشست خبری در کابل گفت که تاکنون هدف حمله‌ی دیشب مشخص نیست.

عبدالرحمان رحیمی، فرمانده پولیس کابل می‌گوید که در این حمله هفت پولیس زخم برداشته‌اند. به گفته‌ی مسئولان امنیتی، این درگیری تلفات نظامی و غیرنظامی در پی نداشت؛ اما خسارات به خانه‌ی که مهاجمان در آن موضع گرفته بودند، وارد شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *