حزب التحریر: عبدالله عبدالله اشتباه می‌کند

اطلاعات روز: پس از آن‌که عبدالله عبدالله، رییس اجرائیه حکومت وحدت ملی در نشست شورای وزیران حزب التحریر را شاخه‌ی غیرنظامی احزاب تروریستی خواند، اکنون این حزب در واکنش به سخنان عبدالله عبدالله گفته است که وی رییس اجرایی دولت جان کری است.

این حزب با نشر اعلامیه مطبوعاتی در وب‌سایت خود گفته است که این سخنان رییس اجرائیه سطح فکری و عدم درک وی را از واقعیت‌های سیاسی جهان برملا می‌سازد.

هم‌چنان این حزب گفته است که فعالیت‌های این حزب درحالی باعث سراسیمه‌گی دولت دست نشانده‌ی جان کری شده و آن را تروریستی قلم‌داد می‌کند که روزانه ده‌ها و صدها مسلمان در افغانستان از سوی استخبارات غربی و منطقه به شکل وحشیانه کشته می‌شوند ولی دولت همواره در قبال این جنایات سکوت می‌کند.

در اعلامیه این حزب آمده است: «با این وجود باید پرسید که رییس اجرایی دولت افغانستان چه تعریفی از تروریسم و سازمان‌های تروریستی دارد؟ آن‌چه واقعاً ترور نامیده می‌شود ناشی از سیاست‌های پلید غربی بوده که در طی ۱۴ سال گذشته دامن‌گیر طرفداران و حامیان رییس اجرایی بوده که نمونه بارز آن قتل‌های مرموز سران جهادی است و بعید نیست که روزی خود وی نیز قربانی هم‌چو سیاست‌ها گردد. بدون شک، رییس اجرایی با این پالیسی، سیاست‌های غرب را بر ضد مسلمانان به پیش می‌برد، غربی که وی را در بُن‌بست و افتضاح انتخابات ریاست جمهوری به بدترین شکل مسخره ساخت.»

این حزب در اعلامیه خود ادعا کرده است که بیش از نیم قرن مبارزه‌ی فکری و سیاسی‌اش را در سطح جهان طبق سنت رسول الله پیش برده و به اعمال مادی متوسل نگردیده است.

در اعلامیه این حزب از افغانستان به‌عنوان یک ولایت یاد شده و آمده است: «دفتر مطبوعاتی حزب التحریر ـ ولایه افغانستان.»

حزب التحریر در سال ۱۹۵۳ توسط شیخ تقی الدین النبهانی، یک روحانی فلسطینی، تاسیس شد. این حزب تشکیل خلافت اسلامی در سراسر جهان اسلام را از اهداف اساسی خود می‌خواند و هر یک از کشورهای اسلامی را یک ولایت. این حزب در سال ۲۰۰۳ میلادی به‌صورت غیر قانونی فعالیت‌های خود را در افغانستان آغاز کرد که بیشتر تمرکزش روی دانشجویان و دانشگاه‌های افغانستان می‌باشد.

دیدگاه‌های شما
  1. آغای عبدالله یکی از مجاهدین متقاعدیست که این سخن را به زبان اوباما و کامروز قرأت نمود اما یادرفته ازین که خودش نیز زمانی با همچو نظامهای وارداتی در ستیز بود اما حالا زنجیر غلامی را به گردن خود حمل میکند.
    و باید دانست که اینگونه زمزمه ها فعالیت جهانی حزب التحریر را نمیتواند خدشه دار کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *