یک خبرنگار کشته و یک خبرنگار دیگر مورد ضرب و شتم قرار گرفت

اطلاعات روز: امان الله عطایی، صاحب تلویزیون محلی آسیا در ولایت هرات، یک‌شنبه شب، در کابل به قتل رسید.
در خبرنامه‌ی اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانسان آمده که این حادثه، در مربوطات حوزه هشتم امنیتی کابل، اتفاق افتاده است.
به نقل از خبرنامه، مسئولان پولیس کابل گفته‌اند که در پیوند به قتل آقای عطایی، دو تن را بازداشت کرده‌اند. ظاهراً، بازداشت شدگان، از بستگان و خویشاوندان آقای عطایی هستند.
در همین حال اتحادیه ملی ژورنالیستان در خبرنامه‎ای دیگر گفته که عبدالمنیر حمیدی، مدیر مسئول تلویزیون محلی مهر در ولایت بدخشان، از سوی افراد وابسته به یک عضو شورای ولایتی و مأموران پولیس لت و کوب شده است.
آقای حمیدی گفته «زمانی مورد لت و کوب قرار گرفت که خبر یافت، بخشی از کمک‌های عربستان سعودی به خانواده‌های فقیر در بدخشان، شب هنگام، از گدام‌ها خارج می‌شود و با همکارش برای پوشش این قضیه، به محل رفته بود.»
به گفته‌ی آقای حمیدی، خانم ایران گل، مسئول توزیع این کمک‌ها به افراد مسلح طلب الدین، نماینده شورای ولایتی بدخشان که دستور داد تا او و تصویربردارش را لت و کوب کند.
خبرنامه افزوده که یک روز پس از این حادثه، در جریان پوشش خبری تظاهرات مردم در اعتراض به غارت مواد کمک شده، آقای حمیدی بار دیگر مورد خشونت مأموران پولیس قرار گرفته است.
گفته شده است که در جریان این تظاهرات دست‌کم یک تن کشته و دو تن دیگر زمانی زخمی شدند که مأموران پولیس برای پراگنده کردن مظاهره‌کنندگان ، شلیک کردند.
این اتحادیه گفته، با توجه به سوء قصد‌ها علیه فعالان رسانه‌یی در هفته‌های گذشته، نگرانی‌هایی در مورد ادامه تلاش برای از بین بردن چنین افرادی افزایش یافته است.
به نقل از خبرنامه‌ی اتحادیه ملی ژورنالیستان، در دو هفته گذشته، حداقل در دو مورد، سالم وحدت، صاحب امتیاز خبرگزاری بخدی و احمد سعیدی تحلیل‌گر و نویسنده، در کابل مورد سوء قصد قرار گرفتند.
خبرنامه افزوده که این اتحادیه در پیوند با این حوادث، با نهاد‌های امنیتی در تماس شده و خواستار توجه بیشتر به امنیت فعالان رسانه‌یی گردیده است.