نزدیک به چهار صد پولیس زن پس از فراغت، فعالیت خود را در صفوف پولیس ملی آغاز کردند

اطلاعات روز: نزدیک به چهارصد پولیس زن پس از فراگیری آموزش‌های مسلکی نظامی در ترکیه، روز شنبه به کابل برگشته و فعالیت خود را در صفوف پولیس ملی آغاز کردند.
رییس جمهور غنی در مراسم فراغت این سربازان زن که در ارگ برگزار شده بود، گفت: «ما به شما افتخار می‌کنیم که در کنار برادران خود در راستای دفاع از کشور، تأمین عدالت و تطبیق قانون خدمت می‌نمایید.»
آقای غنی افزود که زندگی نسل‌های آینده کشور به برکت زحمات و قربانی‌های شما روشن خواهد شد.
غنی از فارغان خواست تا «عملأ برای مردم افغانستان به اثبات برسانند که زنان افغان مانند برادران شان برای دفاع از کشور و تأمین امنیت مردم پیش قدم هستند.»
خانم رولا غنی، بانوی اول کشور نیز طی صحبتی نقش پولیس زن را در تأمین امنیت، حاکمیت قانون، حمایت از حقوق زنان و تأمین عدالت مهم خواند.
این زنان برای یک دوره شش ماهه آموزش نظامی به کشور ترکیه رفته بودند.
در همین حال، نورالحق علومی، وزیر داخله در مراسم فراغت این افسران در مقر اکادمی پولیس ملی، فراغت این افسران را گام بزرگ خواند.
آقای علومی با اشاره به مشکلات اجتماعی که فرا راه پیوستن زنان به صفوف نیروهای پولیس وجود دارد، گفت که حضور صدها زن در چوکات پولیس ملی و فراگیری آموزش‌های مسلکی آنان در بیرون از کشور، از اهمیت خاصی برای زنان افغانستان برخوردار است و این امیدواری را ایجاد کرده است که افغانستان به سوی پیشرفت و ترقی گام‌های استواری برداشته است.
علومی یادآور شد که وزارت داخله در اولویت‌های کاری خود در نظر دارد تا سهم بیشتری به زنان در پولیس ملی و رهبری وزارت داده شود و این برنامه با بلند رفتن سطح دانش مسلکی زنان، هرچه بیشتر تسهیل و عملی خواهد شد.
سفیر ترکیه در کابل که در این محفل حضور داشت گفت که کشورش آماده است تا همان گونه که از سال 2012 تاکنون در دوره‌های آموزشی شش ماهه افسران پولیس ملی افغانستان را آموزش داده، در راستای آموزش و مسلکی شدن این نیروها، به همکاری‌های خود ادامه دهد.